حضور 3 میلیون کارگر خارجی غیر مجاز در بازار کار ایران

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از حضور سه میلیون کارگر خارجی غیرمجاز در مشاغل کشور انتقاد کرد

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سلمان خدادادی ، درباره اظهارات مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران مبنی بر راه‌اندازی سامانه کارگران ساختمانی در 5 منطقه از پایتخت، بر لزوم ارتقای وضعیت شغلی کارگران ساختمانی تاکید کرد و گفت: هر چند این اقدام در بهبود وضعیت کاری کارگران ساختمانی پایتخت بسیار موثر بوده اما بهتر است این سامانه در تمامی شهرهای کشور راه اندازی شود زیرا به دلیل رکود حاکم بر کشور کارگران ساختمانی وضعیت معیشتی مناسبی ندارند.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با راه‌اندازی سامانه کارگران ساختمانی در کشور شان و منزلت کارگران ساختمانی حفظ می شود، تصریح کرد: کارگران ساختمانی به دلیل آنکه کارفرمای مشخص و همچنین محل مشخصی برای استقرار ندارند بنابراین با ازدحام در سطح شهرها چهره شهر را مخدوش می‌کنند از این رو راه اندازی این سامانه می تواند اقدام موثری در جهت بهبود سیمای شهرها و همچنین رفع مشکلات معیشتی این قشر باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه کمیسیون اجتماعی مجلس از راه اندازی سامانه کارگران ساختمانی حمایت می‌کند، تصریح کرد: به عنوان رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس حمایت خود را از راه اندازی این سامانه اعلام می کنم و از هر گونه حمایتی برای تحقق این امر فروگذار نمی کنم.

خدادادی با بیان اینکه کمیسیون اجتماعی مجلس پیگیر بیمه کارگران ساختمانی است، گفت: برای آنکه به صندوق تامین اجتماعی برای تامین منابع مالی بیمه این امر فشاری وارد نشود قرار است توافقنامه هایی با دولت برای گسترش پوشش بیمه ای این قشر منعقد شود که با پیگیری های انجام شده انتظار می رود تمامی کارگران ساختمانی تا پایان سال 96 تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

وی با تاکید بر اینکه تمامی کارگران ساختمانی باید تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند، تصریح کرد: امنیت شغلی کارگران ساختمانی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی از حضور 3 میلیون کارگر خارجی غیرمجاز در مشاغل ساختمانی و دیگر مشاغل کشور انتقاد کرد و گفت: در حالی اتباع بیگانه غیرمجاز 3 میلیون فرصت کاری را از کارگران کشور سلب کرده اند که جوانان کشور با معضل بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، حضور سه میلیون کارگر خارجی را نتیجه عدم نظارت درست و همچنین عملکرد ضعیف وزارت کشور دانست و افزود: در رابطه با حضور اتباع بیگانه غیرمجاز با وزارت کشور مکاتباتی داشتیم و در حال پیگیری این موضوع هستیم؛ بر اساس قانون نیروی انتظامی و وزارت کشور باید هر چه سریع تر اتباع بیگانه غیرمجاز را شناسایی و به کشورشان عودت دهند زیرا خطرات زیادی از ناحیه این افراد کشور را تهدید می کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید