علی ربیعی:

قوانین دورکاری باید بازنگری شوند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با تغییر در مفاهیم کار و دورکاری باید در حوزه قانون گذاری هم تجدید نظرهایی صورت گیرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز در حاشیه مراسم رونمایی از طرح‌های اپراتور سوم ارتباطی در جمع خبرنگاران حاضر شده و در پاسخ به سوالی درباره وضعیت بیمه افرادی که به شکل دورکاری فعالیت دارند، توضیح داد: مفهوم کار در حال تغییر است. در حوزه دورکاری نیز یک مفهوم در گذشته وجود داشت که فردی امور کاری خود را در منزل انجام دهد. اما اکنون شاهدیم حتی افراد در شهرستان‌ها در حال خدمت‌دهی به شرکت‌های بزرگ هستند که برهمین اساس لازم است قوانین مربوط به دورکاری نوعی تجدیدنظر صورت گیرد.

وی همچنین به بحث آمار اشتغال پرداخت و در ارتباط با سهم صنعت ICT در اشتغالزایی کشور، عنوان کرد: زمانی که  سهم اشتغال کشور را برش می‌زنیم در برخی صنایع نسل دو و صنایعی مانند حوزه انرژی که برای آنها سرمایه‌گذاری زیادی هم صورت می‌گیرد، نمی‌توان جای زیادی برای اشتغالزایی دید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: برخلاف این صنایع در بخش‌هایی مانند ICT سال به سال سهم از اشتغال بیشتر می‌شود و در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اینگونه عنوان شده است که بیش از ۱۲۲ درصد سهم اشتغال کشور به حوزه ICT اختصاص خواهد داشت که البته بنابر اظهار رییس جمهور این رقم پیش‌بینی اولیه است و حتی جا دارد تا ۲۰۰ درصد هم افزایش پیدا کند.

ربیعی همچنین به بحث مشاغل جدیدی که در حوزه فضای مجازی ایجاد می‌شوند اشاره کرد و گفت: در حوزه این خدمات در حال حاضر کمیته‌ای متشکل از سه وزیر یعنی بنده، وزیر ارتباطات و وزیر کشور تشکیل شده و در حال بررسی روش‌های برطرف کردن موانع کسب‌وکارهای جدید در فضای مجازی هستیم.

وی ادامه داد: حتی پیگیری‌ها در این حوزه ادامه دارد که چگونه می‌توان کانون‌های صنفی و اتحادیه‌های مربوط به این بخش‌ها را شکل داد و افراد شاغل در این بخش را به عنوان کارگران دانشی به‌شمار آورد.  

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان خاطر نشان کرد: به هرحال لازم است در این زمینه به سرعت پیگیری‌ها انجام شود، چرا که از دنیا عقب هستیم و امید می‌رود بتوانیم سهم خود را از بازارهای جهانی این بخش به دست بیاوریم.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید