مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد:

نرخ بهره بالای تسهیلات جوانان باید کاهش یابد

صابر مظاهری گفت: متاسفانه با توجه به مشکلاتی مانند، تسهیلات با نرخ بهره بالا، جوانان ما نمی توانند در بحث اشتغال زایی، کارهای مناسبی انجام دهند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد، در حاشیه برگزاری کنگره مدیریت امور جوانان گفت: در استان هایی مانند ما ظرفیت های بسیاری وجود دارد اما متاسفانه با توجه به مشکلاتی مانند، تسهیلات با نرخ بهره بالا، جوانان ما نمی توانند در بحث اشتغال زایی، کارهای مناسبی انجام دهند.

صابر مظاهری، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد، در رابطه با برگزاری کنگره مدیریت امور جوانان گفت: برگزاری چنین مراسمی برای امور جوانان بسیار اهمیت دارد، اما با توجه به برگزاری این جلسه و همایش های قبلی که ما در آن حضور داشتیم، بسیاری از سخنرانانی که در جلسه حضور داشتند، از مشکلات صحبت می کنند و متاسفانه کسی راه حل ارایه نمی دهد، اگر قرار بر بازگو کردن مشکلات باشد، باید افرادی را هم برای ارایه راه حل در این جلسات مشخص شوند.

وی ادامه داد: ما این مشکلات مطرح شده را می دانستیم، به عنوان مثال می دانیم که سن ازدواج بالا رفته است، تعداد زیادی از این قشر بیکار هستند و...؛ ما برای این مسایل راهکار می خواهیم، لذا باید حضور نخبگان این حوزه را در چنین مراسمی پررنگ تر کنیم. نکته مثبتی که در چنین کنگره هایی به چشم می خورد، ارتباط اجتماعی است که بین مدیران ایجاد می شود و این امر می تواند روند کار را تسریع بخشد، چرا که برقراری ارتباط درست و همگام سازی یعنی برطرف شدن بسیاری از مشکلات که این می تواند نفظه عطفی برای فعالان حوزه جوانان باشد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد، با بحث اشتغال جوانان اشاره کرد و افزود: در بحث اشتغال جوانان ما راهکارهایی ارایه داده ایم، اما من عقیده دارم هر راهکاری بنا به ظریفت ها و تناسب های استانی باید متفاوت باشد؛ به بیان دیگر ما نباید استان ها را در بحث اشتغال جوانان با یکدیگر مقایسه کنیم، چرا که بسیاری از استان ها ظرفیت هایی دارند که در دیگر استان ها به هیچ عنوان نمی توان از آن استفاده کرد.

مظاهری به برخی مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و اظهار داشت: در استان هایی مانند ما ظرفیت هایی وجود دارد اما متاسفانه با توجه به مشکلاتی مانند، تسهیلات با نرخ بهره بالا، جوانان ما نمی توانند در بحث اشتغال زایی، کارهای مناسبی انجام دهند. متاسفانه هیچ کدام از تسهیلات مربوط به این حوزه در استان ما پایین نیست که همین امر دست ما را در امر اشتغال زایی بسته است، لذا من عقیده دارم باید نرخ بهره تسهیلات را کاهش دهند تا بتوانیم اقدامات مناسب را در این حوزه انجام دهیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید