آسوده یارانه بگیرید

یارانه‌بگیران اعم از نیازمند و غیرنیازمند باز هم می‌توانند با خیالی آسوده در ماه‌های پیش‌رو یارانه نقدی خود را دریافت کنند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، یارانه دی ماه نیز به روال معمول ماه‌های گذشته، ساعت ۲۴ روز یکشنبه همزمان با بیست و ششم این‌ ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. مجموعه‌ای که بر اساس آخرین اعلام دولت حدود ۷۷ میلیون نفر را در بر گرفته و ماهانه تا بیش از ۳۴۰۰ میلیارد تومان هزینه پرداخت رقم ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی برای این متقاضیان را ایجاد می‌کند.

با وجود اینکه دولت برای اجرایی شدن قانون بودجه ۱۳۹۵ مبنی بر حذف مجموعه‌ای از گروه‌های مشخص شده به ویژه سه دهک بالایی جامعه که با اصرار نمایندگان مجلس و مخالفت دولت مصوب شده بود، اعلام می‌کرد که توان کنار گذاشتن این گروه‌ها را به طور دقیق ندارد و به نظر می‌رسید که فعلا حذف‌های گروهی منتفی شده باشد، اخیر ربیعی -وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی- از برنامه برای حذف سه میلیون نفر دیگر خبر داد و حتی گفت که پیامک‌های اعلام برای این افراد ارسال خواهد شد.

در حالی قابل پیش‌بینی بود که با عدم اعلام زمان مشخص برای حذف سه میلیونی که ربیعی از آن سخن گفته نمی‌توان در آینده‌ای نزدیک و حداقل تا پایان سال جاری به آن امید داشت که چندی نکشید وی در اظهارات تازه‌ای عنوان کرد که حذف یارانه سه میلیون نفری از برنامه‌های فعلی دولت نیست و در آینده در دستور کار آن قرار دارد.

بر این اساس با این موضع جدید به نظر می‌رسد برنامه غربالگری سه میلیون نفری که از آن سخن گفته شده، احتمالاً به دولت بعد موکول شود. در این شرایط یارانه‌بگیران می‌توانند یارانه دی، بهمن و حتی اسفند امسال را هم با خیال آسوده دریافت کرده و از حذف‌های گسترده سه میلیونی خبری نباشد. این در حالی است که طی دو سال اخیر و با توجه به تکلیف قانون بودجه، حدود چهار میلیون نفر از لیست سازمان هدفمندی یارانه ها کنار گذشته شده اند.

منبع: خبرآنلاین

دیدگاه تان را بنویسید