تغییرات فضای کسب و کار دنیا هنوز در ایران درک نشده است

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی گفت: فضای کسب و کار در دنیا تغییر کرده اما این تغییر هنوز در کشور ما به خوبی درک نشده است. باید گردشگری را با رویکردهای امروز توسعه داد که در این زمینه برگزاری استارت آپ ها بسیار تاثیرگذار هستند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،  غلامرضا سلیمانی در نشست با اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان بیان کرد: اولویت کشور پرداختن به صنعت گردشگری است که در این حوزه باید با کمک گرفتن از مشاوره های بین المللی، جاذبه ها را در دنیا معرفی و گردشگران را به ایران جذب کرد.

وی تصریح کرد: همانطور که در دنیا توسعه بر مبنای بخش خصوصی است دولت در برنامه ششم توسعه نیز ایجاد خدمت برای بخش خصوصی را لحاظ کرده است.

سلیمانی گفت: در دانشگاه‌ها نیز باید افرادی را برای برخورد مناسب و پذیرش توریست آموزش داد تا با به روز کردن آموزش ها و شیوه کار بتوان از ظرفیت گردشگران استفاده کرد.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران خاطرنشان کرد: از هر اقدام مشترکی که منجر به توسعه و ایجاد اشتغال شود استقبال می کنیم و اگر قرار است اتفاق خوبی رخ دهد باید همه ساختارها درگیر توسعه شوند.

سیدمهدی طبیب زاده - رییس اتاق بازرگانی کرمان - نیز در این نشست گفت: شکل‌گیری این خوشه موجب ایجاد اشتغال، افزایش شهرت کرمان و انجام کار حرفه‌ای می شود و می تواند الگویی برای همه بخش های دخیل در گردشگری باشد.

وی با اشاره به حضور افراد علاقمند و تحصیلکرده در حوزه گردشگری ادامه داد: نیروی انسانی متخصص در این بخش به صورت انفرادی کار می کنند که اگر منسجم و پیوسته باشند نتیجه خوبی در زمینه گردشگری مدرن ایجاد خواهد شد.

طبیب زاده تصریح کرد: کرمان پنج اثر ثبت جهانی دارد و اگر قرار باشد ایران در معرض توریست قرار گیرد کرمان یکی از مقاصد گردشگران خواهد بود و به همین دلیل همه بخش ها باید با یکدیگر هماهنگ باشند.

رییس اتاق بازرگانی کرمان ادامه داد: گردشگری حوزه بسیار وسیع و دارای پتانسیل های بسیار خوبی است که می تواند محور توسعه استان باشد زیرا هزینه بر نیست، اشتغالزایی بالایی دارد و اگر گردشگری فعال شود سایر رشته ها نیز فعال می شوند.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید