یدالله چراغپور روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: برای رفع کمبود علوفه و تقویت زنجیره تولیدگوشت قرمز عشایر ، در نیمه دوم امسال بیش از70 هزار تن محصول جو داخلی و خارجی تامین و برای تامین خوراک دام سبک عشایر مستقر در مناطق قشلاقی استان خوزستان ارسال شده است.
وی از تامین و پرداخت 67 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت حمایتی به عشایر کوچروی این استان قبل از تقویم کوچ پاییزی خبر داد.
معاون توسعه و عمران امور عشایر چهارمحال و بختیاری افزود: این تسهیلات در راستای خرید و تامین علوفه دام و کوتاه کردن دست دلالان به عشایر پرداخت شده است.
وی،حمایت غیر مستقیم افزایش کیفی و کمی تولید گوشت قرمز و فراورده های لبنی در بین عشایر در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی را از عمده وظایف مسئولان عنوان کرد.
چراغپور، از استقرار عوامل فروش و توزیع مایحتاج و کالاهای اساسی عشایر در مناطق قشلاقی خوزستان بصورت مستمر خبر داد و گفت: تامین سوخت فسیلی، سیلندر گاز و توزیع مستمر سهمیه آرد خانه پزی با قیمت یارانه ای از دیگر اقدامات این اداره برای حمایت از عشایر کوچرو است.
وی با تاکید بر تقویت تشکل های کشاورزی برای تامین نهاده های مورد نیاز عشایر استان گفت: در صورتی که شرایط اقلیمی سازگار باشد، بسیاری از مشکلات جامعه عشایری در منطقه برطرف می شود.
استان چهارمحال و بختیاری با بیش از 126 هزار نفرجمعیت عشایری و یک میلیون و 500 هزار راس دام سبک، دومین استان عشایرنشین کشور بعد از استان فارس محسوب می شود.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی**انتشار:جهانبخش صفری
6199/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.