به گزارش ایرنا، سید محمدرضا موالی زاده عصر چهارشنبه در شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در این پیش نویس برنامه های مشارکتی با هدف ارتقای کمی و کیفی مربوط به شورای فرهنگ عمومی مورد توجه قرار گرفته است.
وی ابراز امیدواری کرد: با نهادینه شدن برنامه های مربوط به شورای فرهنگ عمومی، زمینه اجرای رسالت ها و ماموریت های این شورا فراهم شود.
موالی زاده تصریح کرد: عزاداری امام حسین (ع)، راهپیمایی اربعین حسینی، شهادت طلبی، مشارکت در سرنوشت سیاسی و اجتماعی از مولفه های فرهنگ عمومی به شمار می رود.
وی یادآور شد: فرهنگ روزه داری، شور و نشاط عید سعید فطر، توجه به نوروز، دوستی اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، مردمسالاری، ولایتمداری و وفاق اجتماعی از بهترین های فرهنگ مردم است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور اظهار کرد: رعایت الزاماتی مانند کار و سخت کوشی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در کشور باید به طور جدی مورد توجه مسئولان باشد.
وی گفت: حفر قنات و بافت فرش دستباف به عنوان دو نمونه از فرهنگ کار و سخت کوشی مردم ایران در دنیا مطرح است.
موالی زاده تاکید کرد: بهره گیری از آموزه ها برای احیای سرمایه های اجتماعی، مصرف کالای ایرانی و تولید کیفی محصولات داخلی باید به عنوان یک فرهنگ عمومی در سطح کشور مورد توجه جدی باشد.
وی یادآور شد: توجه به نتیجه گرایی در کنار وظیفه گرایی و رسیدن به کیفیت گرایی در کنار کمیت گرایی از مهمترین برنامه های شورای فرهنگ عمومی محسوب می شود.
موالی زاده اظهار کرد: ذهن تعمیم گرا و قضاوت سریع از مشکلات کنونی جامعه بوده که برای رفع آن نیاز به تقویت فرهنگ عمومی داریم.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی**انتشار:جهانبخش صفری
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.