به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرانلاین ، اقبال عباسی پیش از این  سرپرست استاندار ایلام وقبل از آن معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل بود.

 قاسم سلیمانی دشتکی در 15 آبانماه سال 92 به عنوان بیست و یکمین استاندار چهارمحال و بختیاری انتخاب و در مهرماه سال 96 به عنوان استاندار ایلام انتخاب شد.

گفتنی است ، این استان در سال ۱۳۳۷ این فرمانداری به فرمانداری کل و سپس در سال ۱۳۵۲ طبق مصوبه وزیران به استانداری ارتقا یافت.

در حال حاضر این استان با جمعیتی نزدیک به ۹۰۰،۰۰۰ نفر،دارای ۹شهرستان به نامهای اردل، بروجن، فارسان، شهرکرد، لردگان، کوهرنگ ،کیار،بن و سامان است.

استان چهارمحال و بختیاری منطقه ای است کوهستانی که تقریبا ۷۶% آن را کوهها و تپه ها و ۲۴% دیگر را دشت های آبرفتی وفلات ها تشکیل می دهد. به علت ماهیت کوهستانی مرتفع و قرار گرفتن در مسیر بادهای مرطوب سیستم مدیترانه ای و تخلیه باد این سامانه ها، استان دارای بارش نسبتا مناسبی می باشد. غالبا  در مناطق مرتفع بارش به صورت برف بوده و وجود ارتفاعات پوشیده ازبرف یکی از ویژگیهای اقلیمی و جاذبه های زمستانی این استان است.

مهمترین رشته کوههای منطقه زردکوه بختیاری است که سخاوتمندانه رودخانه های بزرگ کارون و زاینده رودرا به کشور هدیه می کند. وجود ۲۰ رودخانه دائمی به طول ۹۰۵ کیلومتر و چشمه های متعدد با گواراترین آبها بسان گردنبند پیروزه ای، زینت بخش استان بوده و با جریان در رگهای آبی کشور، طراوت، آبادانی و حیات را در مسیر کوچ خود به استان های دیگرارمغان می برد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 783662
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.