به گزارش ایرنا، علی کاظمی باباحیدری شنبه شب در نشست وزیر ورزش و جوانان با ورزشکاران و جوانان این استان افزود: مشکل ورزش چهارمحال و بختیاری سخت افزاری است و برخی از اماکن ورزشی استان دچار فرسودگی است.
وی تصریح کرد: ورزش در کشور مظلوم است ولی مجلس شورای اسلامی امسال برای تامین بخشی از هزینه های ورزش و جوانان 12 هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب کرده که وزارت ورزش و جوانان بتواند بخشی از کمبودهای خود را جبران کند.
به گفته وی، اگر وزارت ورزش و جوانان، لایحه احیای سازمان ملی جوانان و منفک شدن از وزارت را به شکل سه لایحه به مجلس ارانه می کرد، این لایحه در نخستین فرصت در دستور کار مجلسیان قرار می گرفت.
عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی افزود: ورزش این استان به صورت ذاتی در 2 رشته سوارکاری و تیراندازی می تواند نقش مهمی در کشور ایفا کند، زیرا عشایر استان از همان ابتدا با این رشته های ورزشی سر و کار دارند.
نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ورزش این استان دارای یک عقب ماندگی تاریخی است به گونه ای که در شهرستان لردگان سرانه ورزشی 13سانتیمتر مربع است.
محمد خالدی سردشتی افزود: مدیران ملی باید به مناطق کمتر توسعه یافته و محروم در شهرستانها سرکشی کنند و انتظار است رئیس جمهوری از مسئولان بخواهد که این سرکشی در نقاط محروم را در دستورکار قرار دهند.
سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: زیرساخت های لازم برای برپایی اردوها و مسابقات ملی و بین المللی در این استان فراهم شده است.
گودرز امیری در این نشست افزود: 25 طرح ورزشی مصوب سفر استانی دولت به چهارمحال و بختیاری وجود دارد که تاکنون 12مورد از این مصوبات به بهره برداری رسیده است.
به گفته وی، برای بهره برداری از طرحهای باقی مانده مصوب سفر استانی دولت به چهارمحال و بختیاری به 400میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: 30 خانه ورزش روستایی در این استان در دست احداث است که 10 خانه ورزشی روستایی تاکنون بهره برداری شده است و برای بهره برداری مابقی این طرحها 15میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.
به گفته وی، برای اشتغال جوان نیز طرح اشتغال فراگیر، کارورزی و طرحهای حمایتی اجرایی شده است و 8 هزار و 500 میلیارد ریال امسال برای اشتغال در استان اختصاص یافته است.
به گزارش ایرنا، در سفر یکروزه وزیر ورزش و جوانان به چهارمحال و بختیاری پیست دوومیدانی بروجن با 160میلیارد ریال اعتباری در 35 هزار مترمربع مساحت، خانه جوانان استان بهره برداری شد و نشست های تخصصی وزیر با جوانان و ورزشکاران استان برگزار شد.
خبرنگار : محمود رئیسی**انتشار:جهانبخش صفری
2097/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.