به گزارش ایرنا، نیره پیروزبخت روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی استاندارد و تجلیل از واحدهای برتر در رعایت استاندارد و مدیران نمونه کنترل کیفی واحدهای تولیدی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: سازمان استاندارد ایران توانست پس از 10 سال تلاش به یکی از مجامع جهانی اعتباردهی بپیوندد و موافقتنامه چند جانبه امضا کند.
وی افزود: بر این اساس موافقتنامه گواهینامه های صادره سازمان ملی استاندارد در چهار حوزه مدیریت کیفیت، زیست محیطی، انرژی و ایمنی مواد غذایی در 70 کشور عضو این مجمع قابل ارائه و پذیرش است.
پیروز بخت، تسهیل در روند تجارت و پرهیز از دوباره کاری را از مزایای این اقدام برشمرد و بیان کرد: از این پس واحدهای تولیدی کشور برای تجارت محصولات خود نیازی به دریافت گواهینامه های کشور وارد کننده ندارند.
وی در ادامه فرآیند گرایی را رویکرد جدید سازمان ملی استاندارد عنوان کرد و گفت: این سازمان معتقد است برای رعایت استاندارد، باید فرآیند تولید و هماهنگی بین اجزای مختلف برای ارائه محصول با کیفیت بخوبی کنترل شود، از این رو به سمت توجه به فرآیندها در حال حرکت است.
پیروزبخت، با اشاره به برخی اظهار نظرها و انتشار اطلاعاتی درباره غیر استاندارد بودن برخی مواد غذایی تصریح کرد: مسائل مطرح شده در فضای مجازی ناشی از جناح گیری های سیاسی و تزریق احساس نبود اعتماد در جامعه است و مردم باید بدانند که سازمان استاندارد فارغ از هرگونه فعالیت های سیاسی، به دنبال ارتقای سطح ایمنی و سلامت کالاها بخصوص مواد غذایی است.
وی بیان کرد: هدف نهایی این سازمان گذر از مرحله رعایت استانداردها و رسیدن به مدیریت کیفیت در کالاها برای رقابت در بازارهای بین المللی است.
به گفته پیروز بخت، هم اینک یکهزار کالای تولیدی کشور توسط 25 هزار واحد تولیدی و صنعتی، مشمول استاندارد اجباری است.
به گزارش ایرنا، در این آیین از چهار شرکت برتر و تعدادی واحد تولیدی با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.
خبرنگار:شکوفه سلیمانی**انتشار:جهانبخش صفری
8125/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.