به گزارش ایرنا، نعیم امامی روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی استاندارد و تجلیل از واحدهای تولیدی نمونه استان اظهار کرد: از 800 واحد صنعتی فعال 425 واحد با تولیدات مطلوب دارای علامت استاندارد است.
وی ادامه داد: در حالی که این استان در زمینه تولید محصولات آب معدنی، شیر خشک،سیمان، تولید ورق گالوانیزه خودرو و محصولات فولادی که از نظر کیفیت در منطقه خاورمیانه کم نظیر است، اما اطلاع رسانی گسترده ای در این زمینه انجام نشده است.
امامی نقش استاندارد سازی بیشتر در تولید و ارائه این محصولات برای معرفی به بازارهای بین المللی و افزایش صادرات را با اهمیت دانست.
وی در ادامه با بیان اینکه عمده محصولات تولیدی چهارمحال و بختیاری به کشور عراق صادر می شود، اظهار کرد: این کشور اخیرا با ارائه استانداردهای جدید، دیگر حاضر به واردات محصولات از ما نیست.
امامی همچنین کم توجهی به استانداردسازی خدمات و کالاهای وارداتی را از دیگر مشکلات عمده در تجارت کشور نام برد و افزود: در حالی که کشور چین در حال صادرات محصولات مختلف با طیف وسیعی از کیفیت است، اما محصولات وارداتی این کشور به ایران از نظر کیفی چندان قابل قبول نیست.
امامی ادامه داد: با تداوم تحریم ها و نبود آمادگی اقتصادی در کشور برای رویارویی با این مساله، ورود تولیدات و قطعات بخصوص تجهیزات خودرویی بی کیفیت افزایش یافته و نارضایتی مردم از این محصولات دو چندان شده است.
وی همچنین نبود استاندارد در تولید برخی مصالح ساختمانی استان بخصوص مصالح خرده سنگی را اجحاف در حق مردم خواند و تصریح کرد: از اداره استاندارد انتظار می رود در آزمایش های مصالح خرده سنگی در بتن ها فعال تر از گذشته وارد میدان شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در ادامه با اظهار تاسف از شیوع برخی شایعات در زمینه تولید غیر استاندارد مواد غذایی و اثرات سوء آن بر کاهش فروش برخی از این محصولات اظهار کرد: با نفوذ روز افزون فضای مجازی در جامعه و گسترش و شیوع اطلاعات و اخباری مبنی بر ناسالم بودن برخی تولیدات نظیر روغن های خوراکی در مقاطعی برخی واحدهای تولیدی با زیانهای هنگفت مواجه شدند که این امر نیز نیاز به پیگیری بیشتر و اقدامات آشکارتر برای اطلاع رسانی به مردم درباره استاندارد بودن کالاها دارد.
وی در ادامه با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری به سمت صنعتی شدن در حال حرکت است، افزود: با تاسیس و توسعه صنایع فولادی در این استان، رتبه صنعتی آن در طول سه سال گذشته از 20 به 17 ارتقا یافته است.
امامی با بیان ظرفیت اشتغال 20 هزار نفری در بهترین شرایط فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: با توجه به اینکه هم اکنون 15 هزار نفر در واحدهای صنعتی و تولیدی این استان فعالیت دارند و بیکاری به عنوان عمده مشکل اقتصادی مطرح است نباید انتظار بیش از پنج هزار نفر استخدام و به کارگیری جدید در حوزه صنعت استان را داشت.
وی تصریح کرد: این نکته باید در سند آمایش سرزمین استان که در سازمان برنامه و بودجه در دست تدوین است مد نظر قرار گیرد و به توسعه استان و استاندارد سازی خدمات در دیگر بخش ها نیز توجه داشت.
به گزارش ایرنا، نماینده مردم شهرستانهای اردل، کیار، فارسان و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تشریح اهمیت رعایت استانداردها در افزایش صادرات و ماندگاری در بازارهای بین المللی اظهار کرد: جمعیت قاطبه مجلس بر این نکته اتفاق نظر دارند که سازمان ملی استاندارد باید بیش از گذشته تقویت شود.
علی کاظمی افزود: بر این اساس تمامی ارگانهای مرتبط با تولید کالاها نظیر شرکتهای خودروسازی، علوم پزشکی، دامپزشکی، واحدهای تولید کننده محصولات صنعتی و غذایی باید استانداردهایی برای تولیدات خود تدوین کنند و سازمان ملی استاندارد نیز به عنوان دستگاه بالادستی بر عملکرد این ارگانها نظارت داشته باشد.
وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی مترصد اجرای برنامه هایی برای تحقق این مهم است.
کاظمی در ادامه با بیان اینکه سخنان اخیر رئیس جمهوری ترامپ درباره نقض برجام ،حقانیت ایران در پایبندی به توافق بین المللی هسته ای و تعهد به توافقات جهانی را اثبات کرد، افزود: این سخنان نه تنها توسط مردم آمریکا بلکه از سوی مردم تمام دنیا پذیرفته نشده و چهره ایران را درخشان تر از گذشته به نمایش گذاشت.
مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه موفقیت بنگاه های اقتصادی را در گرو توجه به ذائقه مصرف کننده و تامین نیازهای آنان دانست.
عبدالله نظری افزود: امروزه با توسعه فضای مجازی و امکان معرفی بیشتر کالاها، کیفیت رفتارهای اجتماعی و سیاسی بخصوص در ارائه خدمات پس از فروش ،جلب رضایت و ماندگاری مشتریان برای موفقیت در عرضه به بازار اهمیت فراوان یافته است.
به گزارش ایرنا، در این آیین از چهار شرکت برتر و تعدادی از واحدهای تولیدی استان با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.
خبرنگار :شکوفه سلیمانی**انتشار:جهانبخش صفری
8125/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.