به گزارش ایرنا، گودرز امیری روز چهارشنبه در ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: شهرداری ها و دهیاری های استان موظفند برای ساماندهی کانون های ردشگری نسبت به هزینه 80 درصدی درآمد این نقاط در همان منطقه اقدام کنند.
وی افزود: کاهش هزینه های تولید و عرضه و افزایش کیفیت کالاهای اساسی مردم مانند گوشت قرمز در چهارمحال و بختیاری از طریق ستاد تنظیم بازار استان پیگیری و اجرایی شود.
امیری تصریح کرد: به همین منظور کارگروهی متشکل از نمایندگان استانداری، سازمان صنعت معدن و تجارت، دامپزشکی، اتحادیه دامداران و تعزیرات حکومتی تشکیل و گزارش هفتگی اقدامات انجام شده در این مورد را اعلام کنند.
وی یادآور شد: با افزایش ظرفیت کشتارگاه های دام و طیور چهارحال و بختیاری تامین گوشت استان در مراکز عرضه بدون مشکل انجام خواهد شد.
سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: به منظور ارتقای وضعیت بهداشتی گوشت، کارشناسان سلامت و تکنسین های اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری نظارت روزانه بر کشتار دام استان را تشدید کنند.
وی آرد مصرفی تمامی نانوایی ها را یکسان دانست و گفت: این در حالی است که کیفیت و مرغوبیت نان متفاوت است و نانوایان در راستای ارتقای کیفیت نان تولیدی در چهارمحال و بختیاری آموزش های علمی را فرا گیرند.
معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در استان 778 نانوایی یارانه دار فعالیت دارد.
حسن شمسی پور دهکردی تصریح کرد: هم اینک مشکلی در تامین آرد مورد نیاز نانوایی های چهارمحال و بختیاری وجود ندارد.
وی یادآور شد: سرانه مصرف آرد ماهانه در شهرستان های چهارمحال و بختیاری 6 کیلو و 100 گرم و در روستاهای استان 9 کیلو و 400 گرم است.
شمسی پور اظهار کرد: در نیمه نخست امسال 31 هزار و 821 مورد بازرسی، یکهزار و 63 پرونده تشکیل و یکهزار و 211 تخلف کشف شده است.
وی گفت: میانگین تغییرات قیمت 21 گروه و 43 قلم کالای طرح تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری نسبت به قیمت کشوری در 40 کالا ثابت بوده است.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: میزان سن زدگی گندم در استان 70 درصد کاهش یافت.
کیقباد قنبری تاکید کرد: گندم چهارمحال و بختیاری نسبت به سایر استان های کشور گلوتن پائینی دارد و گندم استان های دیگر خریداری و با گندم چهارمحال و بختیاری مخلوط می شود.
قنبری تصریح کرد: مدیریت تعاون روستایی مکلف به بهسازی و تجهیز انبارهای آرد و گندم به دستگاه های مکانیزاسیون است.
وی یادآور شد: برای ارتقای کیفیت نان تولیدی در چهارمحال و بختیاری باید به آموزش نانوایان توجه شود.
چهارمحال و بختیاری دارای 250کانون گردشگری در 9 شهرستان است و سالانه یک میلیون گردشگر از جاذبه های گردشگری استان دیدن می کنند.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی** انتشار دهنده: محمود رئیسی
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.