سید هادی حسینی روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: نخستین قانونی که در بخش فرهنگ و هنر در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است، قانون استفاده از خطوط فاخر ایرانی برای کتابت و چاپ کتاب قرآن است.
به گفته وی، تا پیش از این قانون در کشور از خط 'عثمان طه' برای کتابت و نگارش قرآن استفاده می شد و اکنون می توان از خطوط فاخر ایرانی برای چاپ کتاب قرآن بهره گرفت.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: بزودی قانون مطبوعات به مجلس شورای اسلامی ارائه می شود که این قانون نیز رویکرد مطلوبی در زمینه مطبوعات خواهد داشت.
حسینی گفت: قانون حمایت از مالکیت فکری یا کپی رایت نیز در کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است و کارگروهی برای بررسی این لایحه مالکیت فکری و معنوی در کمیسیون قضایی مجلس تشکیل شده و امید است تا پایان سال این قانون به نتیجه برسد.
حسینی گفت: قانون کپی رایت که به صورت کامل و جامع تدوین شده است پس از تصویب، از هنر و هنرمندان حمایت خواهد کرد، اما هم اکنون دادگاه براساس قوانین سابق رای صادر می کند.
وی در خصوص حمایت از کتاب و کتابخوانی نیز گفت: تا پیش از این میزان کمک شهرداری ها به کتابخانه های عمومی 105 درصد بود که بعدها به نیم درصد تقلیل یافته و اکنون مجلس شورای اسلامی به دنبال تدوین طرحی برای افزایش سهم شهرداری ها در کمک به فرهنگ کتاب و کتابخوانی به میزان یک درصد از بودجه شهرداری هاست.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص مالکیت موزه معاصر ایران نیز گفت: در حال حاضر مالکیت این موزه در اختیار دولت است.
وی در خصوص واگذاری اماکن فرهنگی به بخش خصوصی نیز گفت: در این زمینه آنچه قانون حکم کرده است، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ملزم به رعایت آن است و چنانچه اماکنی که براساس قانون قابلیت واگذاری داشته باشد، واگذار خواهد شد.
حسینی درباره طرح معافیت مالیاتی 25 درصد از موسسات فرهنگی نیز گفت: این طرح در دست پیگیری و اقدام است، اما بهتر است شرایطی مهیا شود که مالیات دهنده به موقع برای آبادانی کشور مالیات را پرداخت کرد.
به گزارش ایرنا، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شرکت در آیین گشایش نمایشگاه کتاب چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کرده بود.
این نمایشگاه با حضور 420 ناشر با 46 هزار عنوان کتاب تا 29 مهرماه در محل دائمی نمایشگاههای شهرکرد برپاست.
خبرنگار: محمود رئیسی**انتشار:جهانبخش صفری
2097/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.