به گزارش ایرنا، سعید رحمتی عصر یکشنبه در ستاد اقامه نماز استان اظهار کرد: سال گذشته 961 طلبه در مدارس استان برای احیاء و برپا داشتن نماز فعالیت کردند که یک میلیارد و 380 میلیون ریال هزینه ایاب و ذهاب برای آن ‌ها پرداخت شد.
به گفته وی، در طرح پیوند مدارس ناحیه یک و 2 در دو نوبت با حضور نماینده ولی ‌فقیه در استان نماز را به جماعت اقامه می کنند.
رحمتی با اشاره به برگزاری طرح «مبین» در مدارس گفت: طرح «مدیریت برنامه یاوران نماز» ویژه مدیران مدارس برگزار می‌شود.
نماینده ولی‌ فقیه‌ در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد نیز در این نشست گفت: نباید تنها به برگزاری نماز جماعت در مدارس اکتفا کرد بلکه باید فرهنگ نماز احیا شود‌.
حجت‌الاسلام‌ ‌محمد علی نکونام‌ اظهار داشت: ستاد اقامه‌ نماز جمعه و ستاد اقامه‌ نماز مدارس باید ارتباطی برقرار کنند تا دانش ‌آموزان‌ حضور پررنگتری‌ در نماز جمعه داشته‌ باشند.
به گفته وی، از سوی این ستاد باید برای هر دانش ‌آموز یک‌ کارت‌ شناسایی طراحی‌ شود و در پایان‌ دانش ‌آموزی که‌ بیشترین‌ کارت‌ را دارد تشویق و تجلیل شود‌.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به برگزاری اجلاسیه شهرستانی نماز در استان ادامه داد: برگزاری این‌ اجلاس سبب شده تا افراد مستعد و خلاق در حوزه نماز شناسایی شوند و در برنامه‌ های نماز فعالیت ‌بیشتری‌ انجام‌ دهند‌.
فرماندار شهرکرد نیز در این نشست اظهار داشت: در راستای برگزاری هر چه با شکوه ‌تر مراسم ظهر عاشورا در شهرکرد ، سه محل امامزادگان دو خاتون(س) شهرکرد، مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد و امامزاده سلطان سبزپوش در ناحیه غرب شهرکرد در نظر گرفته شده است.
حمید ملکپور گفت: مدیران هیات های مذهبی باید این سه مکان را ساماندهی کنند تا نماز ظهر عاشورا با حضور همگانی مردم و باشکوه برگزار شود.
وی ادامه داد: دبیرخانه اجلاسیه شهرستانی نماز در تمام شهرستان ها تشکیل و کارگروه فضای مجازی با همکاری صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد، بنیاد شهید، ارتباطات و فناوری، شهرداری، نیروی انتظامی و آموزش و پرورش راه اندازی شده است.
دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال وبختیاری نیز در ادامه این نشست خاطرنشان کرد: اجلاسیه شهرستانی نماز به مدت 2 سال در این استان برگزار شده است.
حجت الاسلام محمد کریمی ادامه داد: امسال اجلاسیه شهرستانی نماز باید تا 25 آبان ‌ماه در 9 شهرستان استان برگزار و نتیجه آن به اجلاسیه سراسری نماز که در هرمزگان برگزار می‌شود ارائه شود.
وی خاطرنشان کرد: در اجلاسیه نماز شهرستانی از فعالان عرصه فضای مجازی، دانش‌آموزان و دانشجویان و مدیران فعال در عرصه نماز تجلیل می‌شود.
دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه جدول زمانبندی برگزاری این اجلاسیه باید زودتر مشخص شود، گفت: اکنون بیش از 700 نفر در عرصه نماز در استان فعالیت می‌ کنند.
کریمی با اشاره به عملکرد ستاد اقامه نماز استان در 6 ماهه نخست امسال خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره نماز در فضای مجازی با حضور 2 هزار و 500 نفر، برگزاری طرح عشایری 'یاوران نور' در سه نقطه عشایری استان همزمان با ماه مبارک رمضان، توانمندسازی 250 زوج جوان، برگزاری نمایشگاه انتظار لاله‌ها، اعزام دانش‌آموزان فعال در حوزه نماز به مشهد مقدس، برگزاری طرح سلامت معنوی برای 250 نفر از پرسنل بیمارستان و برگزاری جشنواره نماز در رسانه‌های خبری از مهم‌ترین برنامه‌های ستاد در نیمه نخست سال جاری بوده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز تصریح کرد: با توجه به اینکه بیش از یک هزار نفر فارغ‌ التحصیل حوزه علمیه خواهران در استان داریم بنابراین آموزش و پرورش در مدارس دخترانه باید از ظرفیت آن‌ها به خوبی استفاده کند.
حجت الاسلام سید جعفر مرتضوی گفت: همچنین باید آموزش و پرورش از ظرفیت عالمان و طلبه ‌هایی که در ماه محرم به استان اعزام می‌شوند، استفاده کند.
وی ادامه داد: از مجموع دستگاه های اجرایی استان 150 دستگاه طی تفاهم ‌نامه‌ ای با سازمان تبلیغات اسلامی نماز جماعت را برگزار می‌کند.
به گفته وی، از این تعداد 11 دستگاه در شهرکرد و 25 دستگاه در بروجن و مابقی در سایر شهرستان‌ها است.
به گزارش ایرنا در این نشست مقرر شد زمین احداث مسجد بین راهی در پلیس راه شهرکرد به ستاد اقامه نماز واگذار شود و پیگیری‌های لازم برای احداث مسجد توسط آستان قدس رضوی و و ستاد اقامه نماز استان انجام گیرد.
خبرنگار: وحید رئیسی**انتشار:جهانبخش صفری
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.