به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از روابط عمومی  راه وشهرسازی استان ، قاسم قاسمی با اعلام این خبر افزود: پیمانکار پروژه حفر تونل چری با دستور کار ارائه شده توسط مهندسان مشاور ناظر پروژه، مشغول عملیات ایمن‌سازی و احداث گالری (حفاظ بتنی) جهت عبور و مرور ایمن نیروی انسانی مشغول به کار در کارگاه مذکور بوده که متأسفانه حین این عملیات، رانش قسمت بالادست سازه در حال احداث، باعث فوت سه نفر و مصدومیت ۴ نفر از عوامل کارگاه شد.

وی ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار این عزیزان اضافه کرد: تونل چری با مطالعه و نظارت یکی از شرکت‌های مهندسین مشاور مجرب، توسط یکی از پیمانکاران توانمند استان در حال احداث است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان عنوان کرد: ریزش توده سنگ و خاک در داخل تونل نبوده، بلکه عوامل در حال اجرای بتن‌ریزی حفاظ ورودی تونل بودند تا در صورت شروع عملیات حفر تونل، از مخاطرات احتمالی جلوگیری به عمل آمده و عبور و مرور و عملیات اجرایی با ایمنی کامل صورت پذیرد که متأسفانه در حین انجام اقدامات پیشگیرانه مذکور، توده خاک و سنگ قسمت بالادست تونل ریزش می‌کند.

قاسمی ابراز کرد: با توجه به اینکه در سال گذشته قسمتی از تونل حفاری شد اما پس از شروع بارندگی‌ها و تعطیلی کارگاه ناپایداری‌هایی در قسمت ورودی تونل مشاهده شد، با توجه به جنس خاک منطقه و وجود آب فراوان در بافت آبرفتی این نقطه، عملیات حفر تونل متوقف و اقدام به ایمن‌سازی ۳ مرحله‌ای گردید که این مراحل شامل کاهش شیب، ایجاد پله در ترانشه ورودی و ساخت حفاظ بتنی بوده است.

وی افزود: با دستور استاندار محترم، مسؤولین و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان از جمله معاون محترم هماهنگی امور عمرانی استاندار، معاون محترم سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی استان، جمعیت هلال‌احمر استان، فرماندار محترم شهرستان کوهرنگ، دادستان محترم شهرستان کوهرنگ، نیروی انتظامی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری با حضور در محل حادثه امکانات و شرایط لازم را برای جستجوی فرد محبوس شده فراهم آوردند.

قاسمی در ادامه گفت: عملیات جستجوی فرد محبوس شده به دلیل خطر ریزش مجدد و مشکلات جاگیری و دسترسی ماشین‌آلات تا ساعت ۲ بامداد روز چهارشنبه طول کشید که متأسفانه جسد سومین فوتی این سانحه نیز تحویل پزشکی قانونی شد.

وی ادامه داد: در این سانحه دلخراش ۴ نفر مصدوم شده‌اند که یک نفر از آن‌ها در بیمارستان فارسان، یک نفر در بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد، یک نفر در بیمارستان الزهراء اصفهان بستری گردیده‌اند و یکی از مصدومین نیز بعد از مداوا از بیمارستان ترخیص شده است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 748622
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.