خانه دوم دانش آموزان از هفته های پیش از مهرماه ، با رنگ آمیزی خود را برای همنشین شدن دانش آموزان آماده کردند.
همزمان با نخستین روز از فصل پاییز و ماه مهر، سال تحصیلی 96-97در مدارس و دانشگاه های چهارمحال و بختیاری از روز شنبه آغاز شد.
به گزارش ایرنا، دانش آموزان در ابتدایی روز شنبه با چهره شاداب برای رفتن به مدرسه تلاش کردند و آنان که در پایه های اول یا دوم بودند دست در دست والدین خود راهی مدارس شدند.
در این بین حضور برخی از والدین با خودروهای شخصی و تک سرنشین ، باعث شد در برخی از خیابان های شهرکرد از جمله کاشانی و حافظ شمالی در صبح شنبه ترافیک نسبت به روزهای دیگر کمی سنگین تر باشد.
در این بین دانشجویان ترمی اولی نیز اشتیاقی فراوانی برای رفتن به دانشگاه داشتند و برخی از دانشجویان سال اولی از همان ابتدای صبح با والدین خود به دانشگاه ها آمدند.
تفاوت سال تحصیلی امسال با سالهای دیگر همزمان ماه محرم با اول مهرماه بود که بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان سیاه پوش عزای سید و سالار شهیدان پا به مدرسه و دانشگاه گذاشته بودند.
آغاز سال تحصیلی مدارس معارف و حوزه های علمیه یک هفته و برخی دو هفته زودتر از ماه مهر آغاز شده بود.
مدیرکل آموزش وپرورش چهارمحال وبختیاری گفت: 192هزار دانش‌آموز در 2 هزار و 750 مدرسه استان همراه با 16 هزار سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.
بهروز امیدی روز شنبه افزود: بیش از 17 هزار دانش‌آموز کلاس اولی در چهارمحال و بختیاری به مدارس قدم می‌گذارند.
به گفته وی، به منطور ارایه خدمات بهتر در مقطع متوسطه در مناطق روستایی فاقد مدرسه متوسطه، طرح روستای مرکزی و همچنین مدارس شبانه روزی فعال شده است.
مدیرکل آموزش وپرورش استان افزود:در طرح روستا مرکزی ، کلاس های درس دانش آموزان چندین روستا در یک روستا به صورت متمرکز برگزار می شود.
همچنین افزون بر 46هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه های دولتی ، آزاد ، غیر انتفاعی و علمی کاربردی سال تحصیلی را آغاز کردند.
از ویژگی های سال تحصیلی در چهارمحال و بختیاری قبولی 18دانش آموز لردگانی در رشته های مختلف پزشکی و پیراپزشکی می باشد.
در حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری نیز هم اکنون 8 مدرسه علمیه و یک مرکز تخصصی در استان با یک هزار و 95 طلبه برادر و خواهر در این استان مشغول تحصیل هستند.
به گزارش ایرنا،چهارمحال و بختیاری دارای 900هزار نفر جمعیت در 9 شهرستان می باشد.
گزارش از محمود رئیسی
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.