به گزارش ایرنا، سیامک سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در نشست با داوود پرچمی معاون برنامه ریزی و نظارت آستان قدس رضوی تاکید کرد: در این نشست آستان قدس رضوی برای سرمایه گذاری در بخش میانکوه شهرستان اردل از توابع چهارمحال و بختیاری اعلام آمادگی کرد.
وی افزود: براساس هماهنگی های انجام شده در این نشست قرار شد تا آستان قدس رضوی پس از کارشناسی علمی نسبت به اختصاص اعتبار برای تکمیل برقرسانی و راه اندازی مجتمع پرورش ماهی رفن در بخش میانکوه شهرستان اردل اقدام کند.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: توسعه کشاورزی، احیای دشت هاف مرمت قنات، تکمیل کانال های آبرسانی و حمایت از مشاغل خانگی و صنایع دستی از دیگر موافقت های آستان قدس رضوی به منظور محرومیت زدایی در بخش میانکوه شهرستان اردل محسوب می شود.
وی یادآور شد: ارائه خدمات پزشکی و دندانپزشکی به نیازمندان بخش میانکوه اردل، حمایت کودکان بازمانده از تحصیل، حمایت از زنان سرپرست خانوار و اعزام افراد نیازمند به مشهد مقدس جزو موافقت های آستان قدس رضوی به منظور محرومیت زدایی در بخش میانکوه شهرستان اردل است.
معاون برنامه ریزی و نظارت آستان قدس رضوی نیز گفت: آستان قدس رضوی امسال از 360 هزار نفر در استان ‌های محروم حمایت ‍می کند.
داوود پرچمی اظهار کرد: آستان قدس رضوی در خدمات رسانی به محرومان و محرومیت زدایی از مناطق محروم کشور به یاری دولت آمده است.
وی افزود: به همین منظور 13 استان از سوی آستان قدس رضوی به منظور رفع محرومیت زدایی یک دهستان در هر استان مشخص شده است.
پرچمی تاکید کرد: این استان ها شامل خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان، ایلام، بوشهر، جنوب کرمان، هرمزگان، کرمانشاه و لرستان است.
وی یادآور شد: تمرکز آموزش بر سبک زندگی سالم، سرمایه گذاری در زیرساخت ها، داشتن نگاه اجتماعی، پرهیز از دید اقتصادی، توسعه روستایی و مساله سلامت از مهمترین برنامه های آستان قدس رضوی در این طرح محسوب می شود.
معاون برنامه ریزی و نظارت آستان قدس رضوی تصریح کرد: این طرح در دی ماه سال قبل تهیه و تدوین شده و در اجرای آن هیچ گونه نظر سیاسی و جناحی حکمفرما نیست.
وی گفت: راه اندازی صندوق های خرد محلی و پس انداز اجباری برای رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری افراد مستضعف در مناطق محروم هدف 13 استان مورد نظر آستان قدس رضوی در دستور کار قرار دارد.
پرچمی اظهار کرد: امسال رویه جذب خادم در آستان قدس تغییر کرده و افراد تلاشگر در راستای خدمت به محرومان با عنوان 'خادم یار' به عنوان خادم در حرم مطهر رضوی پذیرفته می شوند.
بخش میانکوه شهرستان اردل چهارمحال و بختیاری 18 هزار نفر جمعیت در قالب 40 روستا دارد.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی**انتشار:جهانبخش صفری
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.