به گزارش ایرنا،16 هزار فرهنگی در 2 هزار و 400 مدرسه استان چهارمحال وبختیاری 185 هزار دانش آموز را تحت تعلیم و تعلم خود دارند.
بهروز امیدی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: برای آعاز سال تحصیلی جدید 2 هزار و 251 نبر متقاضی نقل وانتقال در استان و همچنین خارج از استان شده اند.
وی با اشاره به موافقت نقل و انتقال 40 درصد متقاضیان افزود: از این تعداد متقاضی تاکنون 900 نفر منتقل شدند.
وی گفت: یکهزار و 746 نفر از متقاضیان نقل و انتقال فرهنگیان داخل استانی و 505نفر متقاضی نقل و انتقالات خارج از استان هستند.
امیدی اظهار کرد: در سال تحصیلی گذشته با نقل وانتقال 62درصد فرهنگیان موافقت شد.
وی پیش بینی کرد ؛ در سال تحصیلی جدید 180هزار دانش آموز و 16 هزار فرهنگی مشغول تحصیل شوند.
امیدی اظهار کرد: 85 درصد دانش آموزان استان برای سال تحصیلی جدید ثبت نام کرده اند و به منطور ارایه خدمات بهتر در مقطع متوسطه در مناطق روستایی فاقد مدرسه متوسطه ، طرح روستای مرکزی و همچنین مدارس شبانه روزی فعال شده است.
مدیرکل آموزش وپرورش استان افزود:در طرح روستا مرکزی ، کلاس های درس دانش آموزان چندین روستا در یک روستا به صورت متمرکز برگزار می شود.
وی از آغاز توزیع کتابهای درسی مقطع متوسطه اول و دوم در کتاب فروشی ها از 15 شهریور خبر داد و گفت:کتابهای دوره ابتدایی نیز در مدارس توزیع شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: پایین بودن سرانه دانش آموزی و همچنین اعتبارات آموزش و پرورش یکی از مشکلاتی است که با مشارکت خیران و همچنین حمایت و کمک اولیا دانش آموزان این امر نیز مرتفع می شود.
وی با تاکید براینکه اخذ هرگونه وجه در زمان ثبت نام در مدارس غیرقانونی است افرود:تعدادی از مدارس هیات امنایی با هماهنگی و تصویب شورای آموزش و پرورش شهرستان و منطقه مبلغی را در زمان ثبت نام دریافت می کنند.

خبرنگار:سمیه پناهنده** انتشار دهنده: محمود رئیسی
7360/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.