به گزارش ایرنا، ذبیح الله غریب روز پنجشنبه در آیین تجلیل از کشاورزان نمونه چهارمحال و بختیاری با اشاره به کسب رتبه برتر تولید در برخی از محصولات کشاورزی افزود: این استان با تولید حدود 23 هزار تن ماهی سردابی (قزل آلا) و تولید 24 هزار تن بادام رقم 'مامایی' صادراتی رتبه نخست تولید این محصولات را به خود اختصاص داده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در این آیین، نقش جهاد کشاورزی در تامین امنیت غذایی مردم را بی بدیل دانست و گفت: بخش کشاورزی با تامین یک سوم درآمد مردم استان، با تولید سالانه یک میلیون و 400 هزار تن محصول گیاهی و دامی حدود 300میلیارد ریال درآمدزایی دارد.
وی تصریح کرد: بخش کشاورزی استان با تولید سالانه 34 هزار تن محصول هلو مرغوب، رتبه هفتم و 7 هزار تن گردو، رتبه نهم تولید کشور را در دوسال گذشته کسب کرده است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری توضیح داد: این استان با تولید سالانه بیش از 31 هزار و 200 تن گوشت قرمز برابر 3.5 درصد تولید گوشت قرمز کشور، رتبه نهم را در اختیار دارد و این استان همچنین با تولید سالانه 6 هزار تن قارچ دکمه ای رتبه برتر را به خود اختصاص داده است.
وی همچنین سرانه تولید شیرخام این استان را 242 کیلوگرم دانست و گفت:چهارمحال و بختیاری با این میزان ، رتبه دوم تولید سرانه شیر خام کشور نسبت به سرانه را داراست.
به گزارش ایرنا، در آیین جشنواره تجلیل از برترین های بخش کشاورزی سال زراعی 1396 – 1395 چهارمحال و بختیاری از 54 کشاورز و کارمندان ادارات مربوطه نمونه روز پنجشنبه با حضور معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی و استاندار و جمعی ازمسئولان استانی قدردانی شد.
همچنین در این آیین از 67 طرح کشاورزی این استان با 481 میلیارد و 992 میلیون ریال اعتبار که برای هفته دولت امسال تکمیل شده بود با حضور معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی و استاندار چهارمحال وبختیاری رونمایی و بصورت رسمی مورد بهره برداری قرارگرفت.
هم اکنون حدود 66 هزار بهره بردار چهارمحال و بختیاری از بخش کشاورزی و دامپروری ارتزاق می کنند.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی** انتشار دهنده: محمود رئیسی
6199/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.