به گزارش ایرنا، سید نعیم امامی عصر دوشنبه در نشست شورای اداری این استان افزود: این حجم سرمایه گذاری معادل مجموع اعتباری است که در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا پایان دولت دهم در استان به بخش صنعت اختصاص داده شده است.
وی، پتروشیمی لردگان را از مهمترین طرح های بزرگ این استان اعلام کرد و گفت: این طرح در پایان دولت دهم تنها از 30 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار شده بود، اما هم اکنون این طرح با اشتغالزایی برای یک هزار و 530 نفر به پیشرفت 72 درصدی رسیده و برای سال 97 آماده بهره برداری می شود.
امامی ادامه داد: فولاد سفید دشت نیز به عنوان یکی از هفت فولاد بر زمین مانده کشور، سال گذشته به بهره برداری رسید و امروز تنها فولاد بهره برداری شده کشور در دولت یازدهم به شمار می رود و فاز دوم آن با پیشرفت 65 درصدی در حال انجام است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، چادر مشکی حجاب و مجتمع تولید آب معدنی استان را از دیگر طرح های بزگ استان در دولت یازدهم برشمرد.
امامی، رفع مشکل 300 واحد صنعتی را از دیگر دستاوردهای دولت یازدهم در استان دانست و گفت: همچنین در طول چهار سال گذشته بیش از 300 واحد جدید کوچک در استان به بهره برداری رسیده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست به دستاوردهای دولت در این حوزه اشاره کرد و گفت: در دولت یازدهم 691 طرح با اعتباری بالغ بر 3 هزار و 500 میلیارد ریال در استان به بهره برداری رسید.
ذبیح الله غریب افزود: ضریب ارزش افزوده بخش کشاورزی استان از 19 درصد در دولت دهم به 29 درصد در دولت یازدهم افزایش یافت.
وی با بیان اینکه نیمی از اراضی استان مجهز به سیستم آبیاری نوین شده است، تصریح کرد: ضریب بهره وری آب در بخش کشاورزی استان 2.5 برابر کشور است.
غریب، خشکسالی را مهمترین مشکل بخش کشاورزی استان دانست و افزود: امید است با اتخاذ تدابیری از جمله خرید تضمینی محصولات بتوان بخشی از نگرانی های کشاورزان را برطرف کرد.
به گزارش ایرنا، نشست شورای اداری استان عصر دوشنبه با حضور حجت الاسلام سید محمدعلی شهیدی محلاتی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشار:جهانبخش صفری
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.