به گزارش ایرنا، گودرز امیری روز دوشنبه در شورای اداری چهارمحال و بختیاری با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی محلاتی معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: از این تعداد یکهزار و 485 طرح به بهره برداری رسیده و عملیات اجرایی 206 طرح در نقاط مختلف این استان آغاز شده است.
وی افزود: برای بهره برداری و یا آغاز عملیات اجرایی این طرح ها در دولت یازدهم بیش از 50 هزار میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی هزینه شد.
امیری، طرح های مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری در دولت دهم را 466 مورد اعلام و تصریح کرد: این طرح ها در دولت یازدهم به یکهزار و 450 مورد افزایش یافت.
وی با اشاره به اعتبارات 500 میلیارد ریالی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری در دولت قبل یادآور شد: این اعتبار در دولت یازدهم به چهار هزار میلیارد ریال رسید.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: اعتبار دهیاری های استان از 176 میلیارد ریال دولت یازدهم به 814 میلیارد ریال در دولت یازدهم افزایش پیدا کرد.
وی گفت: در دولت یازدهم برای توسعه روستاهای چهارمحال و بختیاری 125 دستگاه ماشین آلات به دهیاری ها اختصاص داده و یک میلیون متر مربع آسفالت و آزادسازی معابر انجام شد.
امیری، اعتبار اجرای طرح های هادی چهارمحال و بختیاری در دولت دهم را 174 میلیارد ریال اعلام و تاکید کرد: این مبلغ در دولت یازدهم به 440 میلیارد ریال افزایش پیدا کرد.
وی با اشاره به هزینه 9 میلیارد ریالی برای بازنگری طرح های هادی روستایی چهارمحال و بختیاری در دولت دهم افزود: این اعتبار در دولت یازدهم برابر 40 میلیارد ریال اختصاص داده شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: کمک به شهرداری های استان از 640 میلیارد ریال دولت دهم به افزون بر سه هزار میلیارد ریال در دولت یازدهم رسید.
وی با اشاره به اختصاص 65 دستگاه ماشین آلات به شهرداری های چهارمحال و بختیاری در دولت دهم یادآور شد: این تعداد در دولت یازدهم به 110 دستگاه افزایش یافت.
امیری اظهار کرد: اجرای کمربندی شمال، ادامه کمربندی جنوب، آغاز عملیات اجرایی مجتمع فنآوران دو، بازگشایی امتداد بلوار آیت الله کاشانی، عقب نشینی خیابان ملت و دیوار دانشگاه شهرکرد و تعدادی طرح های عمرانی دیگر از مهمترین اقدامات دولت یازدهم در مرکز چهارمحال و بختیاری محسوب می شود.
وی گفت: در دولت یازدهم سه هزار میلیارد ریال سهم شهرداری های چهارمحال و بختیاری از محل فروش زمین های دولتی و 210 میلیارد ریال مطالبات شهرداری های استان از طریق ارائه اوراق مالی پرداخت شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در دولت یازدهم 56 دوربین ثبت تخلفات و نظارت تصویری در جاده های استان نصب شده است.
وی افزود: در این مدت روکش آسفالت روستاهای چهارمحال و بختیاری از 250 کیلومتر دولت یازدهم به 900 کیلومتر، طول بزرگراه ها از 110 به 350 کیلومتر و طول احداث راه های روستایی از 100 به 400 کیلومتر افزایش داشت.
امیری تصریح کرد: در دولت یازدهم 163 نقطه حادثه خیز چهارمحال و بختیاری حذف و عملیات اجرایی چهار دستگاه تونل آغاز شد.
وی یادآور شد: در این مدت پیگیری های لازم به منظور آغاز عملیات اجرایی طرح های بزرگ در این استان مانند راه آهن مبارکه – سفیددشت – شهرکرد، احداث راه آهن ملی اصفهان – شهرکرد – اهواز و ساخت آزادراه لردگان – ایذه صورت گرفت.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: اجرای طرح انتقال آب بن – بروجن با پوشش 500 هزار نفر از جمعیت مردم استان جزو مهمترین طرح های عمرانی استان محسوب می شود.
وی گفت: به همین منظور اعتبار اجرای طرح انتقال آب بن – بروجن از 20 میلیارد ریال سال 1392 به یکهزار و 930 میلیارد ریال در سال 1395 افزایش یافت.
امیری تاکید کرد: در مجموع تاکنون برای اجرای این طرح دو هزار و 800 میلیارد ریال در دولت یازدهم هزینه شده است.
وی افزود: طول شبکه های جمع آوری فاضلاب چهارمحال و بختیاری از 66 کیلومتر دولت دهم به 320 کیلومتر در دولت یازدهم و طول شبکه های آب از 85 به 176 کیلومتر رسید.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در این مدت مردم 13 شهر استان برای اجرای شبکه های جمع آوری فاضلاب با دولت مشارکت کردند.
وی یادآور شد: واگذاری پسآب به بخش خصوصی، آغاز عملیات اجرایی تصفیه خانه آب کوهرنگ – شهرکرد، بهره برداری از بیمارستان های چلگرد و مالخلیفه، توسعه بیمارستان های لردگان و شهرکرد، احداث بیمارستان بروجن، احداث مراکز خدمات سلامت شهری و اجرای طرح تحول سلامت از دیگر فعالیت های مسئولان چهارمحال و بختیاری در دولت یازدهم محسوب می گردد.
امیری اظهار کرد: در این مدت میانگین گازرسانی به مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری از 84.5 به 95.5 درصد افزایش یافت.
وی گفت: توسعه برقرسانی، آبرسانی، گازرسانی، ارتقای جاده ها، رونق اقتصادی، بهبود وضعیت حمل و تقل، احیای پروازهای فرودگان بین المللی شهرکرد و تحول در عمران چهارمحال و بختیاری در دولت یازدهم مورد توجه جدی قرار گرفت.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی محلاتی معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور افتتاح طرح های چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کرده است.
دیدار با ایثارگران، شرکت در برنامه زنده تلویزیونی سیمای جهانبین، افتتاح و کلنگ زنی همزمان طرح های عمرانی شهرستان شهرکرد و نشست با خبرنگاران از دیگر برنامه های سفر حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی محلاتی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران به شهرکرد محسوب می شود.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی**انتشار:جهانبخش صفری
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.