به گزارش ایرنا، مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در آیین بهره برداری از 18 طرح راه و شهرسازی این استان در چهارمین روز از هفته دولت گفت: تکمیل و واگذاری یکهزار و 100 واحد مسکن مهر در شهرهای شهرکرد، فرخشهر و فارسان از جمله طرح های مورد بهره برداری راه و شهرسازی در این استان است.
قاسم قاسمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بهره برداری از 17 طرح دیگر شامل راهسازی، بهسازی و آسفالت محورها، زمین چمن ورزشگاه شهر بن، سالن چندمنظوره منچ و مرکز بهداشتی شهرک الهیه بروجن از دیگر طرحهاست که برای اجرای آنها 246 میلیارد و 45 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
بنابراین گزارش، همزمان با چهارمین روز از هفته دولت به صورت نمادین از زمین چمن ورزشگاه شهر بن با 5 میلیارد و 463 میلیون ریال و 10 کیلومتر بهسازی و آسفالت محور شهرکرد - بن با 20 میلیارد ریال اعتبار بهره برداری و افتتاح شد.
22 هزار و 157 واحد مسکن مهر در چهارمحال و بختیاری احداث شده که بیش از 12 هزار واحد از این تعداد در دولت یازدهم تکمیل و به متقاضیان واگذار شده است.
مدیر شیلات و آبزیان چهارمحال و بختیاری نیز از بهره برداری 4 مزرعه پرورش ماهی سردابی (قزل آلا) با ظرفیت 60 تن در مناطق 'رستم آباد 'و'قلعه درویش' با اشتغالزایی 32 نفر در چهارمین روز از هفته دولت در شهرستان اردل خبر داد.
پرویز منصوری اظهار کرد: برای احداث و تکمیل این تعداد مزارع پرورش ماهی 14هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی و آورده بخش خصوصی هزینه شده که سهم هر متقاضی 3 هزار و 500 میلیون ریال است.
منصوری تصریح کرد: سالانه بیش از 23 هزار تن ماهی در این استان تولید و به استانهای همجوار و کشورهای حاشیه خلیج فارس بویژه عراق و امارات صادر می شود.
استان چهارمحال و بختیاری به عنوان سرچشمه رودخانه های کارون، زاینده رود و بخشی از دز با تولید سالانه بیش از 23 هزار تن ماهی سردابی مقام نخست کشور را در تولید ماهی قزال آلا دارد.
شهرستان اردل از توابع چهارمحال و بختیاری در 110 کیلومتری شهرکرد قرار دارد.
همچنین در آیین جداگانه دیگری بهره برداری از 13 طرح عمرانی شهرستان بن با 64 میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار ملی و استانی آغاز شد.
از این تعداد 11 طرح با 45 میلیارد و 100 میلیون ریال اعتبار به بهره برداری رسیده است.
همچنین عملیات اجرایی 2 طرح احداث سالن سقف کوتاه ورزش های رزمی بن و ساخت طرح 30 واحدی رفیع شهر وردنجان با 19 میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبار آغاز شد.
با بهره برداری از طرح های شهرستان بن زمینه اشتغال مستقیم 13 نفر فراهم شده است.
بن در 30 کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری واقع است.
خبرنگار: نرگس کریمی/وحید رئیسی دهکردی/ مرتضی شاهوردی**انتشار:جهانبخش صفری
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.