به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز پنجشنبه در آئین غبارروبی گلزار شهدای شهرکرد به مناسبت هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر تاکید کرد: شهدای قبل، حین و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران باعث شدند تا نظام تثبیت و به جهان صادر شود.
وی با اشاره به شعار 'استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی' افزود: شهدای انقلاب اسلامی ایران تمامی ارکان این شعار شامل استقلال کشور، آزادی، جمهوریت و اسلامیت نظام را برای مردم ایران و انسان های آزاده دنیا به یادگار گذاشتند.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: هشتم شهریور 1360 با انفجار بمب و شهادت محمدعلی رجایی رئیس جمهوری و محمدجواد باهنر نخست وزیر وقت، نهال انقلاب اسلامی ایران پربارتر و زمینه افزایش علاقه مندی همگان به نظام جمهوری اسلامی فراهم شد.
وی یادآور شد: شهداء، جانبازان، آزادگان و ایثارگران هشت سال جنگ تحمیلی نیز با دفاع تمام قد، همه جانبه و جانانه از کیان اسلامی کشور و ایستادگی در برابر مستکبران جهان توانستند انقلاب اسلامی ایران را برای همیشه بیمه کنند.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: رشادت ها، جانفشانی ها و دلاوری های شهداء، جانبازان، آزادگان و ایثارگران هشت سال جنگ تحمیلی توطئه دشمنان برای سقوط نظام جمهوری اسلامی و تجزیه کشور را خنثی کرد.
وی گفت: با پیروزی جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی به رهبری پیامبرگونه امام خمینی (ره) زمینه صدور انقلاب اسلامی ایران به اقصی نقاط جهان فراهم شد.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: موفقیت ها و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران در بخش های مختلف تا حدی بوده است که امروز ایران اسلامی یکی از مهمترین گزینه ها در مبادلات و جهانی محسوب می شود.
وی با اشاره به زمان برگزاری فریضه حج و حضور زائران ایرانی در مکه مکرمه و مدینه منوره افزود: در فاجعه منا و شهادت مسلمانان بسیاری به ویژه شهادت زائران ایرانی به دنیا ثابت شد که رژیم آل صعود خادم واقعی الحرمین الشریفین نیست.
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: پیروی از راه و سیره شهدای کشور در دوره های مختلف تاریخ انقلاب اسلامی ایران از مهمترین افتخارات مردم و مسئولان کشور و چهارمحال و بختیاری است.
سلیمانی دشتکی به اقدامات تروریستی داعشی ها، وهابی ها، سلفی ها و تکفیری ها در عراق، سوریه و کشورهای مسلمان دیگر اشاره و اظهار کرد: شهدای مدافع حرم نقش مهمی در جلوگیری از اقدامات تروریست ها و پیشگیری از حضور آنان در ایران اسلامی ایفا می کند.
وی گفت:رشادت ها، جانفشانی ها و دلاوری های شهدای مدافع حرم کمتر از ایستادگی های شهداء، جانبازان، آزادگان و ایثارگران هشت سال جنگ تحمیلی نیست.
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اقدام ارزشمند شهید محسن حججی تاکید کرد: این شهید مدافع حرم صحنه کربلا را برای تمام مسلمانان و به ویژه شیعیان جهان ترسیم کرد.
وی افزود: وجود تمامی شهیدان و به ویژه شهیدان جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم برکات فراوانی را برای نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران به همراه دارد.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی ایران تمامی دولت ها و دولتمردان تلاش های فراوانی برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام دادند.
وی یادآور شد: قدردانی از اقدامات مطلوب دولت ها، رفع نقاط ضعف و ایجاد تعامل، وحدت رویه و همدلی به منظور دستیابی سریع تر به اهداف توسعه ای کشور در بخش های مختلف باید در دستور کار مسئولان ملی و استانی باشد.
به گزارش ایرنا، آیین غبارروبی گلزار شهداء چهارمحال و بختیاری به مناسبت هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر به طور همزمان در شهرستان های 9 گانه استان انجام شد.
چهارمحال و بختیاری در هشت سال دفاع مقدس بیش از دو هزار و 440 شهید تقدیم میهن اسلامی ایران کرده است.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی** انتشار دهنده:محمود رئیسی
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.