به گزارش ایرنا، در متن این فراخوان که نسخه ای از آن روز پنجشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: با کمی تفکر و تدبر در بحث شوراهای اسلامی به این موضوع مهم پی خواهیم برد که اهمیت و جایگاه نهاد مردمی شوراها آنچنان است که علاوه بر تمرین دموکراسی در جامعه، نقش بی بدیل، قدرتمند و پر اهمیتی را در عرصه مدیریت و خدمات شهری دارا و موید آن است که قانون اساسی مقرر نموده مداخله سیستم در حکومت از طریق ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و شوراهای کشور تحقق یابد.
ادامه این فراخوان می افزاید: یکی از رسالت های کاری و اولویت پنجمین شورای اسلامی شهرکرد اطلاع رسانی مستند، صحیح، شفاف و ایجاد فضایی دو سویه بین خود و شهروندان بوده، هست و خواهد بود.
در فراخوان انتخاب شهردار شهرکرد آمده است: در فرآیند انتخاب شهردار سه مرحله با امتیاز بندی جداگانه ای بشرح زیر اعلام شده است.
مرحله نخست؛ اخذ رزومه یا فرم شماره 2 از افراد مد نظر اعضای شورای اسلامی شهرکرد و دریافت رزومه های ارسالی از سوی افراد علاقمند به خدمت رسانی به عنوان شهردار که هر کدام با معیارهای مرتبط و یا غیرمرتبط با سوابق پژوهشی و کاری سطح تحصیلات که در این مرحله، عناوین موضوعی مدیریت شهری مد است.
مرحله دوم؛ با اطلاع رسانی به افرادی که حد نصاب امتیاز مرحله قبل را به دست آورده باشند، از آنان در خصوص هشت مقوله مهم و اولویت دار تدوین و نگارش شده از سوی اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی در قالب فرم شماره 3 برنامه کاری دریافت می شود.
این بخش منجر به دعوت از فرد یا افراد مد نظر شورای اسلامی برای انجام مصاحبه خواهد شد.در این مرحله اولویت های عمرانی، خدماتی، رفاهی و تفریحی به عنوان کارکرد اصلی شورای شهر با محوریت تعیین اولویت ها براساس مطالعه، نیاز سنجی، امکان سنجی و مشارکت مدنی شهروندان مد نظر است.
مرحله سوم؛ فرد یا افرادی که به آنان برای دفاع از برنامه های ارسالی ارتباط برقرار شده به منظور تبیین و دفاع از برنامه های خود دعوت به عمل می آید.
بخش بعدی فراخوان انتخاب شهردار شهرکرد می افزاید: در صورتی که شخصی علاقمند به ارسال رزومه خود برای طرح در پنجمین دوره شورای اسلامی به عنوان 'شهردار' است، می تواند رزومه خود را با توجه به برنامه زمانبندی در قالب فرم شماره 4 به دبیرخانه این شورا واقع در چهار راه دولت (چهارراه استانداری) – ساختمان شورای اسلامی شهرکرد ارسال کند.
پایان این فراخوان آمده است: در راس و اهم موضوعی که اعلی و ارجح تر از مکانیزم و روش انتخاب شایسته شهردار است، تنها و تنها وحدت و یکپارچگی آرا و نظرات منطقی و کارشناسی اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی با محوریت 'خدمت بی منت برای مردم' است.
براساس این فراخوان اخذ رزومه افراد مد نظر اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهرکرد به مدت 10 روز از یکم تا دهم شهریور، بررسی رزومه های اخذ شده از سوی اعضای این شورا به مدت چهار روز از 11 تا 15 ماه جاری، ارسال برنامه های کاری افراد مورد نظر شورا به مدت هفت روز از 16 تا 22 شهریور، بررسی برنامه های ارسالی افراد مورد نظر شورا به مدت پنج روز از 23 تا 27 همین ماه، دعوت به مصاحبه از افراد گزینش شده توسط اعضای شورا به مدت پنج روز از 28 شهریور تا یکم مهر امسال، جمع بندی اعضای شورای اسلامی شهرکرد به مدت دو روز از دوم تا سوم مهر و در نهایت رای گیری در صحن علنی شورای اسلامی و انتخاب شهردار شهرکرد به مدت یک روز در روز سه شنبه چهارم مهر 1396 انجام می شود.
فرآیند انتخاب شهردار شهرکرد براساس فراخوان اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری 34 روز به طول می انجامد.
مهمترین شاخص های مورد نظر اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی در قالب ارائه برنامه از سوی نامزدهای تصدی شهرداری شهرکرد شامل ارائه نظرات در خصوص بازنگری ضوابط ساختمانی و شهرسازی طرح تفصیلی، ارائه راهکارهای دستیابی به منابع درآمدی و درآمدزایی پایدار، ارائه راهکارهای بهبود پایداری اجتماعی فرهنگی و نقش مشارکت مردمی، ارائه چگونگی دستیابی به رفاه عمومی، تفریح و ورزش همگانی پایدار، ارائه برنامه ای کاربردی و عملیاتی در نحوه برخورد با طرح برج دوقلو شهرداری، ارائه راهکارهای عملی در تقویت انضباط اداری و مالی در شهرداری و سازمان های تابعه، بیان نقاط ضعف و قوت مدیریت و امکانات شهرکرد و ارائه راهکارهای عملیاتی در تبدیل نقاط ضعف به قوت و تقویت شاخص های توسعه ای اعلام شده است.
براساس این فراخوان سطح تحصیلات داوطلبان تصدی شهرداری شهرکرد تا سقف 10 امتیاز، سوابق کاری تا سقف 35 امتیاز و سوابق پژوهشی تا سقف 5 امتیاز در نظر گرفته شده است.
شورای اسلامی شهرکرد هفت عضو اصلی دارد.
دریافت کننده: وحید رئیسی دهکردی**انتشار:جهانبخش صفری
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.