به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از وب دا ، دکتر هادی تقوی نژاد افزود: این بیمار ناامید از درمان دچار عوارض ناشی از توده Huge شده و با انسداد روده ناشی از توده بدخیم شکمی بصورت اورژانسی به بیمارستان سیدالشهدا فارسان مراجعه نمود که مراحل اولیه تشخیصی در همین مرکز انجام شد.
به گفته وی، تیمی از متخصصان شامل جراح عمومی، جراح زنان، جراح ارولوژی، بیهوشی و رادیولوژی تشکیل شد و این شورای پزشکی تصمیم به عمل جراحی گرفتند.
دکتر تقوی نژاد افزود: در تاریخ دهم تیرماه نود و شش طی یک عمل جراحی ۵ ساعته با حضور جراح زنان ،جراح عمومی و جراح ارولوژی عمل خروج توده ۱۰ کیلویی با وجود چسبندگیهای شدید به روده، مثانه، حالب و لگن، بطور کامل و بصورت curative انجام شد.
وی تصریح کرد: با وجود رادیوتراپیهای قبلی وآسیبهای متعدد به بافتهای شکمی، خوشبختانه این تیم جراحی توانستند توده را بطور کامل و بدون آسیب جدی خارج نمایند.
رئیس بیمارستان سید الشهداء فارسان گفت: بیمار به بخش ICU منتقل شد و مراقبتهای اولیه انجام گردید و در حال حاضر بیمار با حال عمومی خوب در ریکاوری بسر می برد.
دکتر تقوی نژاد افزود: همچنین خانم ۶۳ ساله با سابقه دیابت و فشار خون که با شکایت درد پهلوی چپ از چندین سال قبل مراجعه نمود. در بررسی های انجام شده توسط سی تی اسکن و سونوگرافی توده بزرگ بدون منشا مشخص و با احتمال تومور GIST مطرح شد.
وی تصریح کرد: بیمار تحت لاپاراتومی قرار گرفت و با تشخیص توده بزرگ و سفت دم پانکراس در تاریخ ۲۹ تیر ماه در بیمارستان سیدالشهدا فارسان تحت عمل جراحی دیستال پانکراتکتومی با حفظ طحال قرار گرفت و با حال عمومی خوب مرخص شد.
دکتر تقوی نژاد افزود: خانم ۳۴ ساله با شکایت توده قدام گوش چپ از دیگر مراجعین این مرکز درمانی بود که در بررسی های انجام شده توسط سونوگرافی و ام ار ای تومور پاروتید تشخیص داده شد و پس از انجام FNA کاندید پاروتیدکتومی شد.
به گفته وی، بیمار در تاریخ ۲۲ خرداد در بیمارستان سیدالشهدا فارسان تحت عمل جراحی پاروتیدکتومی سطحی با حفظ عصب فاشیال قرار گرفت و با حال عمومی خوب و بدون هیچگونه عارضه مرخص شد.
وی خاطر نشان کرد: اهمیت غده پاروتید که در قدام گوش قرار دارد بعلت عصب فاشیال می باشد که این عصب با عبور از داخل غده پاروتید آنرا به دو لوب سطحی و عمقی تبدیل می کند.
وی ادامه داد در صورت، آسیب به عصب فاشیال یا شاخه های آن با توجه به اینکه عضلات صورت فلج می شود بسیار حائز اهمیت است.
رئیس بیمارستان سیدالشهداء فارسان گفت: ضمن قدردانی از زحمات دکتر مهدی کریمیان، متخصص جراح عمومی و سایرهمکارانشان افزود: این امر برای بیماران بویژه در زنان جوان که چهره آنها را تحت تاثیر قرار می دهد بسیار حائز اهمیت است و به همین علت است که جراحان عمومی سعی می کنند چنین اعمالی را انجام ندهند و یا در مراکز آموزشی و ریفرال انجام دهند.
رئیس بیمارستان سیدالشهداء فارسان، از دیگر اعمال جراحی شاخص انجام شده توسط دکتر کریمیان متخصص جراحی عمومی این بیمارستان با عمل جراحی، خانم ۵۴ ساله اشاره کرد که با شکایت درد فلانک چپ از چند سال قبل مراجعه نموده بود که پس از انجام سی تی اسکن توده پانکراس تشخیص داده شد و پس از انجام اقدامات لازم قبل از عمل و رزرو آی سیو عمل جراحی دیستال پانکراتکتومی در بیمارستان سیدالشهدا فارسان در تاریخ ۲۰ اردیبهشت جهت بیمار انجام شد و بیمار با حال عمومی خوب ترخیص شد. دکتر تقوی نژاد افزود: همچنین پس از آماده شدن جواب پاتولوژی که از تومورهای نوراندوکرین بود جهت درمان تکمیلی کموتراپی به سرویس هماتولوژی ارجاع شد.
وی خاطر نشان کرد:عمل جراحی پانکراس بعلت دسترسی مشکل و قرار داشتن پانکراس در رتروپریتوئن جزو عملهای جراحی بسیار مشکل محسوب می شود و بعلت پرعروق بودن پانکراس و نزدیکی به عروق بزرگ و نیز قرابت با طحال، احتمال خونریزی وسیع حین عمل یا بعد از عمل وجود دارد. به همین علل معمولاً عملهای جراحی پانکراس بصورت تیمی و در مراکز آموزشی درمانی و توسط جراحان باتجربه انجام می شود.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 715991
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.