به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه در شورای اشتغال و سرمایه گذاری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این میزان تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی با نرخ بهره 11 درصد به منظور اجرای طرح های اشتغال فراگیر به این استان اختصاص پیدا کرد.
وی افزود: سال گذشته 14 هزار و 300 شغل در چهارمحال و بختیاری ایجاد شد و این مهم در حالی است که تعهد دستگاه های اجرایی استان در این بخش ایجاد 11 هزار شغل بوده است.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: در صورت تحقق تعهدات دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری و اجرای کامل برنامه های بخش اشتغالزایی اقتصاد مقاومتی، زمینه افزایش نرخ اشتغال، کاهش بیکاری و رونق اقتصادی فراهم می شود.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: امسال 21 هزار شغل در بخش های کشاورزی، صنعت، خدمات و گردشگری در این استان ایجاد می شود.
سید عباس جزایری از اجرای طرح کاج خبر داد و اظهار کرد: هدف از اجرای طرح 'کاج' (کارانه اشتغال جوانان) ایجاد اشتغال فراگیر و ایجاد فرصت های شغلی جدید به ویژه برای جوانان دانش آموخته دانشگاهی است.
وی تعداد شاغلان چهارمحال و بختیاری را 248 هزار نفر دانست و افزود: از این تعداد حدود 50 هزار نفر در بخش دولتی و مابقی در بخش خصوصی فعالیت می کنند.
به گزارش ایرنا، طرح مهارت آموزی دانش آموختگان دانشگاهی با عنوان کارانه اشتغال جوانان (کاج) در دولت یازدهم تصویب شد و در سطح کشور 50 هزار دانشجو در این سامانه ثبت نام کردند.
چهارمحال و بختیاری دارای 900هزار نفر جمعیت در بیش از 9 شهرستان است.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی** انتشار دهنده: محمود رئیسی
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.