حجت الاسلام محمدعلی نکونام روز شنبه در آیین معارفه رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری افزود: در جریان های سیاسی باید یک نگاه داشته باشیم و آن نگاه حق و براساس شاخص حق باید باشد و هرچه بر پایه وابستگی بر جناح و گروه های سیاسی بمانیم به نظام و دین اسلامی ضربه بیشتری وارد می شود.
وی گفت: حرکت در مدار حق و ولایت فقیه در تمام مسئولیت ها به خصوص مسئولیت کارگزاران یک امر مهم و ضروری است و دل به دنیا بستن انسان را از توجه کردن به حق باز می دارد.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین با اشاره به همدلی و همگرایی بوجود آمده بین مسئولان استان افزود: وحدت رویه بین مسئولان و مردم زمینه ساز ارتقای شاخص های توسعه ای و امنیت در استان شده است.
قاسم سلیمانی دشتکی اظهار کرد: هم اینک بین دستگاه های نظامی، انتظامی، قضائی، ائمه جمعه و مسئولان حوزه های مختلف اتحاد و همبستگی بوجود آمده که این امر در انتخابات اخیر ریاست جمهوری و انتخابات شهر و روستا مشهود بوده است.
رئیس کل دادگستری چهارمحال وبختیاری نیز در این آیین با اشاره نقش و جایگاه سازمان قضائی نیروهای مسلح در اجرای قوانین و کاهش جرائم گفت: همه ساله به منظور کاهش جرائم بین نیروهای مسلح اقدامات پیشگیرانه از جمله آموزش نیروهای مسلح در ارتقای سلامت نیروهای مسلح و پیشگیری از وقوع جرم برگزار می شود.
سیدعبدالله موسوی افزود: با اجرای طرح های مختلف در شورای قضائی استان اقدامات و موفقیت های خوبی در سطح کشور کسب کرده ایم.
به گفته وی در یکسال گذشته بیش از 200 هزار پرونده در شورای حل اختلاف و دادسراهای استان رسیدگی شده که از این تعداد 195 هزار پرونده مختومه شد.
وی با اشاره به اینکه استان چهارمحال وبختیاری بعد سیستان و بلوچستان نسبت به جمعیت کمترین میزان طلاق را داشته است، افزود: در سه سال گذشته با اجرای طرح های آموزشی و برگزاری دوره های تحکیم بنیان خانواده و اجباری کردن دوره آموزش پیش از ازدواج، کاهش طلاق در استان را شاهد بودیم.
موسوی گفت: در این مدت 12 هزار نفر در دوره های آموزش قبل از ازدواج شرکت کردند و 400 پرونده طلاق در این مدت منجر به صلح و سازش شده است.
به گزارش ایرنا، در این آیین عبدالمحمد فردی به عنوان رئیس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری معرفی و از خدمات احمدرضا پورخاقان قدردانی شد.
خبرنگار: سمیه پناهنده**انتشار:جهانبخش صفری
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.