به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد علی نکونام چهارشنبه شب در نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری افزود: گاهی در مجالس ترحیم ، هزینه های آنقدر برای خانواده متوفا زیاد می شود که این خانواده از توان پرداخت آن عاجز می شود.
وی توجه به مفاهیم دینی و اسلامی در آیین های ترحیم و مجالس ختم را خواستار شد و گفت: در این مجالس باید به شعائر اسلامی توجه کرد و با قرائت درست نماز میت و توسعه فرهنگ قرآن خوانی در این مجالس ، حق متوفا را برآورده کرد.
امام جمعه شهرکرد نماز و غسل میت را جواب دانست و تاکید کرد:برخی از مجالس ترحیم به فضای مجازی نیز کشیده شده است و اطلاع رسانی و پیام ها تسلیت تنها از طریق فضای مجازی صورت می گیرد که این زمینه باید آگاه سازی لازم از سوی شورای فرهنگ عمومی استان انجام شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از مشکل و آسیب های اجتماعی مساله هزینه های اضافی در مجالس ختم است که در زمینه کاهش این هزینه ها باید به صورت جدی آگاه سازی و فرهنگ سازی کرد.
جعفر مردانی افزود: در این راستا در نشست شورای اجتماعی و فرهنگی استان این مساله به صورت تخصصی با حضور نمایندگان دستگاههای اجرایی مطرح و راهکارهای اصولی ارائه می شود.
مسوول ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری نیز گفت: بانک اطلاعاتی مداحان و اقامه کنندگان نماز میت در استان در دست تهیه است.
حجت الاسلام محمد کریمی افزود:در این زمینه با دهیارها و بخشداری ها برای ساماندهی این برنامه ها در حسینیه های روستا و شهرها همکاری می شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان نیز گفت: در برخی از روستاها به جای قرائت قران برای متوفا از موسیقی استفاده می شود که با شعائر اسلامی مغایرت دارد.
علی گرجی افزود: نصب پارچه های تسلیت به خانواده متوفا تبدیل به نصب بنرهای بزرگتر شده است و در برخی موارد نیز آنقدر هزینه ختم و مجلس ترحیم بالا می رود که فرزندان و خانواده متوفا برای این هزینه ها ، بدهکار می شوند.
جواد کارگران دهکردی دبیر شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری نیز گفت:آسیب های اجتماعی و فرهنگی در استان شناسایی و احصا شده است که هزینه های اضافی در مجالس ختم از جمله این آسیبهاست.
به گزارش ایرنا، در این نشست فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرستان کوهرنگ گزارشی از فعالیت های خود در حوزه عفاف و حجاب و فرهنگ عمومی شهرستان ارائه کردند.
چهارمحال و بختیاری دارای بیش از 900هزار نفر جمعیت در 9 شهرستان است که جمعیت این استان نسبت به 10 سال گذشته افزایش یافته است.
خبرنگار و انتشار دهنده: محمود رئیسی
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.