به گزارش ایرنا، محسن دیانی روز چهارشنبه در همایش هم اندیشی مجریان خانه مسافر کشور در شهرکرد افزود: خانه های مسافر ملک شخصی مردم هستند که برای اسکان به گردشگران داخلی و خارجی اجاره داده می شود و نقش مهمی در رونق صنعت گردشگری کشور دارد.
وی، اشتغال روستایی را از مهمترین نتایج اجرای طرح خانه مسافر دانست و گفت: ارزان سازی سفر، تامین امنیت بیشتر گردشگران، ساماندهی مسافران به سمت مناطق شاخص گردشگری و تسهیل در ارائه خدمات بهتر از دیگر نتایج اجرای این طرح است.
دیانی با تاکید بر سرعت بخشی به فرایند صدور مجوز خانه های مسافر تصریح کرد: امید است با تسریع در انجام فرایند صدور مجوز خانه مسافر، بتوان زمینه را برای اشتغالزایی و رونق بیشتر صنعت گردشگری کشور فراهم کرد.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی در ادامه با اشاره به ظرفیت بالای استان چهارمحال و بختیاری در اجرای طرح خانه مسافر افزود: در این استان 2 هزار خانه مسافر شناسایی شده که از این تعداد تاکنون 115 خانه موفق به کسب مجوز شده است.
دیانی خاطرنشان کرد: شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی به موجب قانون، بازوی اجرایی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و امسال نیز نسبت به سالهای گذشته از تحول قابل توجهی در خصوص توسعه برنامه ها و سیاست های این سازمان در رونق صنعت گردشگری کشور داشته است.
وی افزود: تلاش ما بر جلب مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری مشترک با بنگاه های فعال داخلی و خارجی در جهت توسعه صنعت گردشگری متمرکز شده است.
به گزارش ایرنا، در این همایش یک روزه با حضور مجریان خانه مسافر کشور، نخستین کمیته هماهنگی خانه مسافر تشکیل شد و به پیشنهاد مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی و موافقت اعضای کمیته، چهارمحال و بختیاری به عنوان استان پایلوت در اجرای طرح خانه مسافر انتخاب شد.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشار:جهانبخش صفری
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.