به گزارش ایرنا، بزعم بسیاری از کارشناسان حوزه ورزش و جوانان این استان از استعدادهای مهم ورزشی برخوردار است که به دلیل نبود حامی مالی بخش عمده از این استعدادها هرگز شکوفا نمی شود و در میادین ورزشی به منصه ظهور نمی رسد.
ورزشکارانی هم که به تیم های ملی دعوت می شوند، براساس استعدادهای فردی و تلاش بیش از اندازه خود موفق می شوند پیراهن تیم ملی را بر تن کنند، هرچند به گفته کارشناسان در صورت حمایت نشدن این قهرمانان آنها نیز در میانه راه به تحلیل می روند.
نبود اسپانسر مالی در چهارمحال و بختیاری باعث کوچ برخی از قهرمانان از این استان شده است و گاه این قهرمانان نام آور ایران به نام استانهای دیگر به میدان می روند.
نبود این اسپانسرها که بخشی از آنها در دل صنایع سنگین و مادر به سمت ورزش هدایت می شوند، باعث شده است دولت بخشی از بار نبود اسپانسر را برعهده بگیرد.
دولت نیز به دلیل محدودیت های قانونی و پاسخگویی به سیستم های حسابرسی باید تا آنجا که می تواند در تخصیص بودجه ها و هدایت و برنامه ریزی بودجه عملکردی و عملیاتی دقت نظر داشته باشد، از این رو نمی تواند تمام ابعاد ورزش را پوشش دهد.
با این حال ورزش در دولت تدبیر و امید به عنوان یک مولفه امید بخش مورد توجه دولت یازدهم قرار گرفت و تا آنجا که قانون اجازه می داد از ورزش قهرمانی و همگانی حمایت کرد.
در چهارمحال و بختیاری نیز اداره کل ورزش و جوانان براساس وظیفه سازمانی خود، حمایت مادی و معنوی از ورزشکاران را در پیش گرفت و به شاخص های مهمی در حوزه ورزش و جوانان دست یافت.
معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: ورزش در این سالها قهرمانانی در رشته دوومیدانی، بسکتبال، ووشو، کشتی، جودو، ناشنوایان، والیبال نشسته، هنرهای رزمی و دوچرخه سواری به ایران معرفی کرده است.
تورج نظیمی می گوید: تنها در سه ماه نخست امسال بیش از 30 ورزشکار این استان در رشته های مذکور موفق به پوشیدن پیراهن تیم های ملی شدند.
مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نیز می گوید: در دولت یازدهم، ورزش قهرمانی و همگانی استان به شاخص های تعیین شده در برنامه سالانه دست یافت و این استان در برخی از رشته ها به عنوان قطب اصلی در کشور شناخته شد.
عبدالرحمان قاسمی نافچی در گفت وگو با ایرنا افزود: در دولت یازدهم 633 مقام کشوری از سوی ورزشکاران کسب شد، همچنین تعداد ورزشکاران سازمان یافته چهارمحال و بختیاری به 31 هزار نفر رسید.
به گفته وی، در دولت یازدهم فضای ورزشی استان از 214 هزار 246 مترمربع در دولت دهم به 242 هزار336 مترمربع افزایش یافت.
به گفته وی، سرانه ورزشی استان در پایان دولت دهم 235 صدم بود که در این دولت به 261 صدم مترمربع نسبت به جمعیت ورزشی استان ارتقا یافت.
مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد مربیان ورزشی در دولت دهم 4 هزار 561 نفر بود که در دولت یازدهم به 6 هزار و 461 نفر رسید.
قاسمی توسعه ورزش همگانی را از مهمترین اولویت های دولت یازدهم در راستای تحقق سلامت اجتماعی دانست و گفت: در دولت یازدهم میزان جمعیت فعال در ورزش های همگانی استان از 182 هزار نفر به 195هزار نفر در سال 96 رسید که این شاخص نشان از توجه دولت تدبیر و امید به سلامت همگانی است.
به گفته وی، در دولت دهم تعداد مقام های کسب شده انفرادی از سوی ورزشکاران استان 593 بود که در دولت یازدهم به 700 عنوان ارتقا یافت و تعداد مقام های تیمی ورزشکاران استان از 32 عنوان به 60 عنوان رسید.
قاسمی اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید تعداد عناوین کسب شده بین المللی و جهانی ورزشکاران از 15 عنوان دولت قبل به 43عنوان در پایان دولت یازدهم رسید.
وی دعوت از ورزشکاران به تیم های ملی را یکی از شاخص های مهم توسعه ورزش قهرمانی عنوان کرد و گفت: تعداد ورزشکاران دعوت شده به تیم ملی از 115 نفر دولت دهم به 145 نفر در دولت یازدهم رسید.
قاسمی گفت: در این دولت در مجموع 82 ورزشکار زن و مردم استان به مسابقات برون مرزی اعزام شدند و 2 ورزشکاران چهارمحال و بختیاری به مسابقات المپیک راه یافتند.
وی توسعه ورزش بانوان را از دیگر شاخص و دستاوردهای دولت یازدهم در ورزش استان عنوان کرد و افزود: راهیابی 81 نفر ورزشکار به عنوان عضو ثابت تیم های ملی، دعوت از 120 نفر ورزشکار بانوی استان به اردوهای تیم های ملی، کسب یک هزار و 376 مقام برتر، کسب 78 مقام های برتر تیمی، اعزام 290 تیم از بانوان استان به مسابقات کشوری، سازماندهی 7 هزار و 680 مربی و 4 هزار و 286 داور فعال در رشته های ورزشی مختلف از جمله شاخص های توسعه ورزش در دولت یازدهم بوده است.
قاسمی گفت: در دولت یازدهم در مجموع 31 مجمع انتخاباتی رشته های مختلف و 12مجمع سالانه با حضور روسای فدراسیون ها برگزار شد.
قاسمی با اشاره به اینکه این استان در برخی از رشته ها قطب اصلی ورزش محسوب می شود، افزود: در این دولت تاسیس اردوگاه و کمپ تیم های ملی رفتینگ، سه گانه، ووشو و بسکتبال طراحی شده است.
به گفته وی، اقدامات انجام گرفته در حوزه عمرانی اداره کل ورزش و جوانان استان در سال های 92 تا 95 در دولت تدبیر و امید نشان می دهد که دولت بیشترین تلاش خود را برای توسعه فضای ورزشی در نقاط استان به کار گرفته است.
وی افزود: در این دولت استخر شنای فارسان به متراژ یک هزار و850 مترمربع، استخر شهید اکبری سامان با مساحت یک هزار و850 مترمربع به بهره برداری رسید و عملیات ساخت استخر شنای شلمزار،
استخر سورشجان، ساختمان هیات فوتبال، سالن ورزشی شمس آباد، سالن شطرنج هفشجان، سالن ورزشی سرتشنیز، سایت پرتاب های دوومیدانی شلمزار، سالن ورزشی آلیکوه و سالن ورزشی بارز در این استان آغاز شد.
به گفته وی، در دولت یازدهم سالن بوکس شهرکرد در 300 مترمربع، استخر بروجن با یک هزار و 850مترمربع، سالن چند منظوره چلوان سامان با یک هزار و 152مترمربع، استخر برادران شهید داودی بن با یک هزار و 850 مترمربع ، سالن ورزشی یانچشمه بن با 650 متر، سالن ورزشی گوجان فارسان با یک هزار و 152 و استخر اردل با یک هزار و 850 مترمربع بهره برداری یا به مرحله ساخت رسید.
مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: در این دولت عملیات ساخت 16 سالن چند منظوره ورزشی در شهرها و روستاهای مختلف استان آغاز شده است، ضمن آنکه پروژه استادیوم 15 هزار نفری شهرکرد در مجموعه ورزشی منطقه قلات شهرکرد نیز با اعتبار 500 هزار میلیون ریال از دیگر طرحهای در دست اقدام جهت بهبود فضای ورزشی استان است.
مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: در حوزه جوانان نیز دولت یازدهم طرح ایجاد خانه جوان را تصویب کرد که در استان این طرح تدوین شده است و بزودی در 9 شهرستان با هماهنگی فرمانداران انجام می شود.
به گفته وی، ایجاد 19هزار و 604 فرصت شغلی برای جوانان با همکاری سایر نهادها و ارگان ها، افزایش بیش از 23 درصدی در ثبت و راه اندازی سمن های جوانان، اعطای 32 مسکن به زوجین جوان شهرستان بروجن در قالب طرح مجمع خیرین، اعطای 5 میلیارد ریال جهیزیه توسط یکی از سمن ها و تصویب 478 مصوبه جهت ساماندهی امور جوانان در دولت یازدهم محقق شد.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری 945 هزار نفر جمعیت و 9 شهرستان دارد.
گزارش: محمود رئیسی**انتشار:جهانبخش صفری
2097/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.