به گزارش ایرنا، برات قبادیان روز سه شنبه در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن در چهارمحال و بختیاری گفت: سامانه کارآموزی دانشجویان با هدف تقویت هرچه بیشتر بخش علمی و پژوهشی کشور با بخش صنعت از 14 روز پیش فعال شده است.
قبادیان گفت:در طرح کارآموزی، دانشجویان در طول سال در بنگاه های اقتصادی و صنعتی مشغول به کار و آموزش مهارت های صنعتی می شوند و این طرح با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت صنعت، معدن وتجارت راه اندازی شده است.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت ادامه داد: سامانه کارآموزی با هدف تقویت روابط دانشگاه و بخش صنعت کشور و آشنایی دانشجویان با بخش صنعت و کار عملی راه اندازی شده است.
قبادیان ادامه داد: تمامی واحدهای تولیدی، معدنی و تجاری ظرفیت های خود در جذب کارآموز را در این سامانه ثبت و به متقاضیان ارایه می کنند.
وی، با بیان اینکه صنعت بدون صادرات دوام ندارد، گفت: سالانه 1.2 میلیون نفر فارغ التحصیل دانشگاهی وارد بازار کار می شود که نمی توان تنها با سرمایه گذاری داخلی برای آنان شغل کرد.
به گفته قبادیان، اگر روابط بین الملل تقویت نشود نمی توان بخشی از تجهیزات و ماشن آلات واحدهای تولیدی، مواد اولیه تولید و دانش و فناوری جدید را وارد کشور کرد.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: از سال 81 تاکنون حجم صنعت و واحدهای تولیدی در کشور 2 برابر شده که بخشی از آن، بدون برنامه راهبردی و مطالعه نیازسنجی بوده است.
قبادیان ادامه داد: راه اندازی کسب و کار و تولید در هر منطقه باید با استفاده از مشاوره های علمی و کارشناسی و نیازسنجی منطقه ای و استانی باشد.
وی، با بیان اینکه در دنیای روبه رشد، صنعت بدون علم و مطالعه پیشرفتی ندارد، گفت: در بخش صنعت و معدن رسیدن به اقتصاد پویا باید مبتنی بر دانش باشد.
به گزارش ایرنا، در این مراسم تولید کنندگان مباحثی همچون نبود فضای اعتماد بین بانکها، دستگاههای دولتی و تولید کنندگان، نرخ بالای تسهیلات بانکی، مشکلات مالیاتی، نداشتن امنیت قضایی و حرمت اجتماعی تولید کنندگان را از جمله مشکلات تولیدکنندگان عنوان کردند.
در این مراسم از فعالان 20 واحد تولیدی و صنعتی برتر و فعال در چهارمحال و بختیاری تقدیر شد.
هم اینک یکهزار و 127 واحدتولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.
خبرنگار: نرگس کریمی**انتشار دهنده:محمود رئیسی
2097/7361/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.