رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان چهارمحال وبختیاری گفت:همایش ملی فرش دستباف چهارمحال و بختیاری با حضور رئیس مرکز ملی فرش ایران در این استان برگزار شد.

سید نعیم امامی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت:  این همایش علمی با رویکرد تولید و صادرات در راستای ارتقای جایگاه این هنر صنعتی در سطح ملی برگزار شد.

امامی با بیان اینکه 64 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شد افزود: از این تعداد 30 مقاله با محوریت بازاریابی و 34 مقاله با محوریت تخصصی تولید فرش است.

وی خاطر نشان کرد: 10 مقاله به صورت شفاهی در کارگاه‌های علمی و 49 مقاله نیز به صورت پوستر در حاشیه این همایش ارائه شد.

امامی تصریح کرد: فرش و کارگاه‌های فرش بافی در کشور و همسو با آن فرش چهارمحال و بختیاری باید احیا شود.

وی فرش را به عنوان هنر صنعتی و بهترین شیوه برای ایجاد اشتغال دانست.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان چهارمحال وبختیاری  بافندگان فرش استان را 104 هزاربافنده بیان کرد و افزود: هم اینک 52 هزار دار قالی در استان وجود دارد.

وی  استفاده از عصاره گلها و گیاهان و مواد اولیه طبیعی جهت رنگها، شادابی و زنده بودن طرح‌ها و نقش‌های متنوع را از عوامل مهم تقاضای بالا برای خرید فرش چهارمحال و بختیاری دانست.

امامی در ادامه گفت: بیشتر فرش‌های چهارمحال و بختیاری را 'یلمه' بروجن، 'گبه ریزباف' اردل، فرش 'بختیاری' مناطق عشایری و مناطق بختیاری‌نشین و فرش چالشتری شهرکرد تشکیل می‌دهد. 

امامی در پایان افزود: فرش نقش چالشتری چهارمحال و بختیاری در استان‌های مختلف کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپا، آمریکا و کانادا طرفداران فراوان دارد.

این همایش دیروز در شهرکرد برگزار شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.