سجاد مرادی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا در خصوص عملکرد تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در هند افزود: تیم دوومیدانی ایران در این دوره از مسابقات بیش از حد انتظار ظاهر شد و این نتیجه می تواند در بازی های آسیایی تکرار شود.
عضو سابق تیم ملی دوومیدانی ایران گفت: عملکرد تیم ملی عالی بود، حتی ورزشکارایی که به مدال نرسیدن نیز عملکرد مطلوبی داشتند و در مجموع خارج از انتظارات ظاهر شدند و جای تقدیر دارد.
مرادی افزود: باید به بهترین شکل از تیم ملی حمایت شود تا بتواند در مسابقات پیشرو، نتایج کنونی را حفظ کند و مدالهای بیشتری دریافت کند.
به گفته وی، اگر از دوومیدان حمایت شود نتایج مسابقات قهرمانی هند در بازی های آسیایی ٢٠١٨ نیز تکرار خواهد شد.
مرادی در پاسخ به این سوال ایرنا که چرا محمد صمیمی با توجه به اینکه رکورد تمرینی او 60متر بود، اما در مسابقات هند به مدال نرسید؟ نیز افزود: محمد صمیمی به صورت جدی حمایت نشد و اردوهای منظمی نیز پیشرو نداشت، او هرگز کم کار نکرد و با تمام وجود به میدان رفت، ولی ورزش نیازمند حمایت است و اگر از ورزشکاران حمایت نشوند نمی توانند به بهترین نتایج خود برسند.
سرگروه سابق تیم ملی دوومیدانی درباره عملکرد احسان حدادی در رقابت های هند و احتمال کسب مدال در بازی های آسیایی و المپیک برای او نیز گفت: احسان حدادی احتمال مدال را در بازی های المپیک و آسیایی دارد، چون پیش از این نیز در المپیک مدال گرفته بود.
وی گفت: احسان حدادی نشان داد که شرایط خوبی برای حضور در رقابت های جهانی دارد و یکی از ورزشکاران قابل اعتماد برای کسب مدال است.
به گفته وی، حسین توکلی قهرمان وزنه برداری المپیک 2000سیدنی می تواند یکی از مربیان بدنساز در کنار تیم ملی باشد و احسان حدادی در کنار او تمرینات بدنسازی خود را ادامه دهد.
وی درباه عملکرد دیگر ملی پوشان نیز گفت: حسن تفتیان، علی ثمری و حسین کیهانی به آنچه می خواستند رسیدن و این ورزشکاران در صورت حمایت می توانند در مسابقات المپیک و بازی های آسیایی 2018نیز مدال کسب کنند.
مربی تیم ملی دوومیدانی در خصوص عملکرد امیر مرادی در این رقابت ها گفت: وضعیت امیر مرادی قبل از مسابقات خوب بود و با نتایج و رکوردهای که ثبت کرده بود، به راحتی می توانست مدال طلا را کسب کند اما بیمار شدن در هند، مانع از کسب مدال او شد.
وی افزود: امیر دونده قوی و خوش فرمی به ویژه برای ماده ٨٠٠ متر است، اما در ورزش دوومیدانی کسی موفق است که در روز مسابقه بهترین نتیجه را کسب کند.
مرادی افزود: برخی از کمبودها در هند وجود داشت، اما با اطمینان می تواند اعلام کرد که نتیجه بدست آمده در هند برای ایران راضی کننده بود.
مربی تیم ملی گفت: باید هر چه کم و کاستی وجود دارد طرف شود و برای بازی های آسیایی ٢٠١٨ برنامه ریزی کرد چرا که حالا انتظارات از دوومیدانی ایران چندین برابر گذشته شده است و ورزشکاران روزهای سختی را پیش رو دارند.
به گزارش ایرنا، در مسابقات قهرمانی آسیا در هند احسان حدادی در پرتاب دیسک، علی ثمری در پرتاب چکش،‌ حسن تفتیان در دو 100 متر و حسین کیهانی در دوی سه هزار متر با مانع ضمن کسب عنوان قهرمانی مدال طلا گرفتند و مسلم نیادوست نیز در رقابت‌های 1500 متر به مدال برنز دست یافت.
از منظر کارشناسان در این رقابتها تیم ملی ایران نتایج قابل قبولی در رقابتهای قهرمانی آسیا بدست آورد.
پیش از این در مسابقات قهرمانی آسیا 2007 اردن احسان حدادی در پرتاب دیسک و محسن ربانی پرتاب نیزه، رضا بوعذار در 400متر، سجاد مرادی در دوهای 800 و 1500 متر و هادی سپهرزاد در رقابت های دهگانه و عباس صمیمی در پرتاب دیسک، محمد عاکفیان در دوی 400 متر و لیلا ابراهیمی در دوی سه هزار متر مدال گرفته بودند.
بیست و دومین دوره این رقابت ها از هجدهم تیرماه در ایالت اودیشای هند آغاز شد که با قهرمانی تیم میزبان پایان یافت و تیم ایران برای نخستین بار چهار مدال طلا و یک مدال برنز کسب کرد و چهارم شد.
خبرنگار و انتشار دهنده: محمود رئیسی
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.