.به گزارش ایرنا، با اجرای این طرح ها، 655 هکتار از مزارع شهرستان شهرکرد و بروجن به سیستم آبیاری قطره ای مجهز شد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در آیین بهره برداری از طرح آبیاری نوین منطقه «فیض آباد شهر کیان» از توابع شهرستان شهرکرد گفت: اگر مولفه های توسعه ای با محیط زیست سازگار باشد، بالندگی و رشد اقتصادی را در پی خواهد داشت.
معصومه ابتکار اظهار کرد: حفظ محیط زیست با تغییر روش الگوی کشت و اقلیم منطقه در راستای صیانت از محیط زیست و تولید محصولات کشاورزی از نظر کمی و کیفی امکان پذیر است.
وی تاکید کرد: دولت تدبیر و امید برای استفاده بهینه از آب کشاورزی، تغییر الگوی اصلاح کشت و حفظ خاک، خدمات شایسته ای را در بحث زیست محیطی و توسعه کشاورزی و تولید داشته و در دستور کار قرار داده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین گفت: برای تجهیز 655 هکتار اراضی زراعی به سیستم آبیاری نوین، افزون بر 50 میلیارد ریال هزینه شده است.
ذبیح الله غریب افزود: با برنامه ریزی و سیاست های دولت تدبیر و امید 80 درصد اعتبارات هزینه ای از محل اعتبارات بلاعوض دولتی و مابقی از محل آورده بهره برداران تامین است.
وی توضیح داد: با بهره برداری از طرح های آبیاری نوین، 605 خانوار از مزایای این طرح ها بهره مند شدند.
وی منبع تامین آب طرح های مورد نظر را از چاه های کشاورزی عمیق و روانآب های منطقه ذکر کرد و گفت: بخش عمده ای از 600 هکتار طرح آبیاری شهرستان بروجن در منطقه «چغاخور» و «گندمان» و 55 هکتار شهرستان شهرکرد در مزرعه «فیض آباد» در اراضی شهر کیان شهرکرد قرار دارد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تجهیز 43 درصد از اراضی استان به آبیاری نوین، اظهار کرد: این استان رتبه برتر کشور را در تجهیز اراضی کشاورزی به این سیستم دارد.
غریب با اشاره به پدیده خشکسالی و کاهش بارش ها در این استان طی چند سال اخیر تاکید کرد: باید زمینه توسعه سیستم آبیاری نوین در باغات و اراضی این استان را برای کشاورزان فراهم کرد.
به گزارش ایرنا، سالانه در چهارمحال وبختیاری بیش از یک میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی تولید می شود.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی**انتشار: جهانبخش صفری
6199/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.