به گزارش ایرنا، جعفر مردانی گرمدره روز دوشنبه در کارگروه بانوان و امور خانواده چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: برای کنترل این مشکل اطلاع رسانی پیشگیرانه آسیب های اجتماعی باید در دستور کار مدیران دستگاه های اجرایی استان قرار گیرد.
وی افزود: به همین منظور مدیران دستگاه های اجرایی موظفند تا پایان ماه جاری نسبت به ارائه راهکارهای علمی و کارشناسی در خصوص کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی اقدام کنند.
مردانی گرمدره تصریح کرد: کنترل و پیشگیری از شیوع آسیب های اجتماعی و برنامه ریزی به منظور ارائه راهکاری های علمی و کارشناسی در این حوزه از دغدغه های مقام معظم رهبری محسوب می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با لزوم برنامه ریزی به منظور مکان دیدار کودکان طلاق با والدین خود یادآور شد: برای بررسی و ارائه راهکارهای لازم در این خصوص بایستی کمیته ای با عضویت نیروی انتظامی، دادگستری، شهرداری و سایر دستگاه های اجرایی تشکیل و فعال شود.
رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری نیز گفت: امروزه فضای مجازی علاوه بر دغدغه خانوادها به عنوان معضلی برای مسئولان محسوب می شود.
مرتضی عسگری تصریح کرد: حافظه نامحدود، نداشتن محدودیت در انتشار اطلاعات، جذابیت و تنوع، پنهان بودن هویت کاربران، نبود امنیت در فضای سایبری، فرامرزی بودن این فضا و سرعت انتشار اطلاعات از مهمترین ویژگی های فضای مجازی است.
وی تلفن های هوشمند را مهمترین بسته استفاده از فضای مجازی دانست و افزود: هر گوشی متصل به اینترنت یکی از میلیون ها گوشی آلوده به بدافزار است.
عسگری 43 درصد پرونده های سال گذشته را مربوط به یکی از شبکه های اجتماعی تلگرام دانست و اظهار کرد: اینترنت، تلفن همراه، پلی استیشن، بازی های رایانه ای و اعتیاد به شبکه های اجتماعی انواع اعتیاد به فضای مجازی محسوب می شود.
وی افزود: براساس تجربه های کسب شده، وجود مشکلات بین زوجین باعث روی آوردن یکی از آن ها به فضای مجازی می شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: خانواده به عنوان نهاد مقدس از اهمیت والایی برخوردار بوده که متاسفانه در سال های اخیر آسیب های فضای مجازی در حال سست کردن آن است.
فاطمه دوستی تصریح کرد: برای برخورد با آسیب های فضای مجازی باید از موازی کاری پرهیز شود.
وی یادآور شد: به همین منظور مدیران دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری هر چه سریع تر نسبت به ارائه طرح ها و برنامه های خود به پلیس فتای استان به عنوان متولی فضای مجازی اقدام کنند.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی**انتشار:جهانبخش صفری
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.