سام مردانی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا، تعداد واحدهای دامداری صنعتی دام سنگین استان را 517 واحد ذکر کرد و افزود: بیش از 72هزار راس دام سنگین بومی و دورگه در این واحدها نگهداری و پرورش می یابد.
وی، فعال بودن بیش از 4 کارخانه فرآوری لبنیاتی در استان را یادآورشد و گفت: بخش عمده ای از مواد اولیه کارخانه شیر خشک استان از این محصولات تامین می شود.
وی با اشاره به تامین 45 درصدی شیر خام مورد نیاز کارخانجات و واحدهای لبنی چهارمحال و بختیاری از سوی واحدهای دامداری استان، افزود: شیر تولیدی استان به سراسر کشور ارسال می‌شود.
معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: شرایط آب و هوایی مناسب، وجود مراتع و فعالیت پرورش دهندگان با تجربه و علاقمند، سبب کیفیت برتر شیر و لبنیات تولیدی این استان شده است.
به گفته وی، چهارمحال و بختیاری در صورت استفاده از حداکثر ظرفیت‌های موجود و به کارگیری فناوری روز و بهره گیری از نتایج طرح‌های علمی و تحقیقاتی، ظرفیت تبدیل شدن به قطب تولید شیر کشور را دارد.
به گزارش ایرنا، سالانه در چهارمحال وبختیاری بیش از یک میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی تولید می شود.
علاوه بر دامهای سنگین واحدهای صنعتی بیش از یک میلیون واحد دامی سبک نیز در استان وجود دارد.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی** انتشار دهنده: محمود رئیسی
6199/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.