حسین عنایتی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح سیماک به عنوان زیرساخت اجرای برنامه های دولت الکترونیک یکی از مهم ترین برنامه های اقتصاد مقاومتی، فرآیند های اداری امور املاک را در میان دستگاههای اجرایی مربوطه الکترونیکی می کند.
به گفته وی، در طرح سیماک با الکترونیکی شدن پرونده ها و یکپارچه شدن اطلاعات املاک و مدارک مربوط به ملک و دسترسی مستقیم دستگاه های اجرایی مربوطه به پرونده املاک، امکانات مناسبی برای نظارت مستقیم مدیران بر فعالیت کارکنان و نیز نظارت دستگاه های نظارتی بر عملکرد دستگاه های اجرایی فراهم می شود.
عنایتی ادامه داد: امکان مبادله الکترونیکی استعلام های میان دستگاهی مربوط به ملک، شفاف سازی پرونده ملک و روند کارهای مربوط به آن و ایجاد خود کنترلی مدیران و کارکنان، ارتقای بهره وری استانی و ملی، کاهش مراجعات و مواجهه حضوری و ارتقای سلامت اداری و به حداقل رساندن زمین خواری از مهم ترین مزایای اجرای طرح سیماک است.
مدیرکل پست چهارمحال و بختیاری گفت: جهادکشاورزی، محیط زیست، شهرداری ها و دهیاری ها، شرکت های آب، برق، گاز، راه و شهرسازی، مالیات، اصناف و کارگاهها، بانک و بیمه، میراث فرهنگی و شرکت پست مشمول اجرای طرح سیماک هستند.
عنایتی با بیان اینکه دفتر هماهنگی اجرای این طرح ( PCO) تکمیل، تجهیز و آماده بهره برداری است، ادامه داد: بزودی این طرح با حضور مدیرعامل شرکت ملی پست راه اندازی می شود.
به گفته وی، برای اجرای کامل این طرح 20 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی طرح های اقتصاد مقاومتی که بخش گسترده آن صرف اقدامات آموزشی و الکترونیکی شدن به مرور هزینه خواهد شد.
عنایتی گفت: تاکنون 2 میلیارد ریال از این میزان اعتبار تخصیص یافته است.
خبرنگار: نرگس کریمی**انتشار:جهانبخش صفری
7361/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.