حمیدرضا دانش روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: با تمهیدات اندیشیده شده، محصول دانه های روغنی تولیدی استان برای روغن کشی و فرآوری به استانهای صنعتی کشور ارسال می شود.
وی توضیح داد: سال زراعی جاری دانه روغنی کلزا در سطح 500 هکتار از زمین های زراعی استان کشت شد که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
وی بیان کرد: برای حمایت از کلزاکاران 2 مرکز ثابت خرید در شهرستان های شهرکرد و لردگان خرید دانه های تولیدی کلزا را انجام می دهد.
دانش افزود: قیمت هر کیلوگرم دانه کلزا با داشتن 2 درصد افت و 10 درصد رطوبت 20 هزار 780 ریال خرید تضمینی تعیین شده است.
وی با اشاره به اینکه برای خودکفایی در محصولات راهبردی، در سال جاری 500 هکتار از مزارع استان به کاشت دانه های روغنی کلزا اختصاص یافت، تاکید کرد: افزایش تولید محصول پرمصرف خوراکی در دستور کار مسئولان استان قرار دارد.
وی با بیان این که سیاست دولت جلوگیری از واردات بی رویه محصولات کشاورزی است، گفت: در همین رابطه دولت تلاش کرد، الگوی کشت مورد نظر کشاورزان را به سمت نیازهای اصلی کشور از جمله تولید دانه های روغنی و گندم هدایت کند.
روغن کلزا به دلیل حضور اسیدهای چرب اشباع نشده و فاقد کلسترول از کیفیت تغذیه ای بالایی برخوردار است و بین ارقام و در شرایط مختلف تنوع زیادی در ترکیب اسیدهای چرب آن مشاهده می شود.
سالانه در چهارمحال وبختیاری بیش از یک میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی تولید می شود و سطح زیر کشت استان 270 هزار هکتار با 66 هزار بهره بردار است.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی**انتشار: جهانبخش صفری
6199/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.