ناصر قائدی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این فیلم روایتگر کودکی در منطقه کوهرنگ چهارمحال و بختیاری است که به دنبال ادا کردن یکی از سنت های بومی قوم بختیاری می باشد و این کودک حافظ محیط زیست است.
وی تاکید کرد:شرایط ساخت این فیلم با توجه به نوع روایت داستان ،
استفاده از بازیگران بومی و نابازیگر ،بهره گیری از گویش های بومی منطقه و توجه دادن مخاطبان به حفظ محیط زیست، در زمره آثار تولید شده در سینمای مستقل ایران است.
قائدی یادآور شد: این نگاه مستقل یک گشایش مطلوب برای سینمای کودک و نوجوان است و استقبال مخاطبان در اکران جشنواره ای نشان می دهد که مردم رویکرد جدیدی به سینمای مستقل دارند.
به گفته وی،فریدون نجفی یکی از با استعدادترین کارگردانان مردم نگار و قوم نگار ایران است که در فیلم های خود به آداب و رسوم قوم بختیاری نگاه ویژه ای دارد و تاکنون جوایز مختلفی از جمله پروانه زرین جشنواره کودک و نوجوان و سیمرغ جشنواره فجر را از آن خود کرده است.
وی گفت:محمد احمدی نیز به عنوان تهیه کننده این فیلم ، کارنامه درخشانی در حوزه سینما دارد و این نشان می دهد که فیلم اسکی باز با تکیه بر توان حرفه ای عوامل خود، توانست نظر بخشی از مخاطبان سینمای ایران را به خود جلب کند.
به گزارش ایرنا، سی‌ اُمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ٩ تا ١٥ تیرماه در اصفهان در حال برگزار است.
در یک دهه اخیر 15فیلم از چهارمحال و بختیاری به جشنواره های بین المللی راه یافت که فیلم خانه فاطمه کجاست به کارگردانی فریدون نجفی موفق به دریافت سیمرغ بلورین جشنواره بین المللی فیلم فجر شد.
خبرنگار و انتشار دهنده : محمود رئیسی
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.