به گزارش ایرنا، بر اساس قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و اصل ماده 51 فوق العاده ایثارگری مقرر شده است که دستگاه های مشمول این قانون موظفند به شهدا، جانبازان 25 درصد و بالاتر و آزادگان شاغل، ماهانه مبلغی معادل 25 درصد از حداقل حقوق کارکنان را که هر سال توسط دولت تعیین می شود، بعنوان فوق العاده ایثارگری بپردازند.
حجت الاسلام پرویز ولی زاده روز یکشنبه در حاشیه نشست مشاوران و ایثارگران منطقه 2 کشور در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: هم اینک این ماده قانونی در تمام دستگاه های مشمول جز دستگاه قضا بطور کامل اجرا می شود.
وی در پاسخ به اینکه در برخی از وزارتخانه ها و سازمان های زیرمجموعه آنها هنوز این قانون اجرا نمی شود، افزود: جانبازان و فرزندان شهدایی که این قانون در باره آنها اجرا نمی شود، می توانند از طریق کمیسیون ماده 16 هر استان، این مساله را پیگیری کنند.
مسئول امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: در سالی که قانون جامع خدمات ایثارگری تصویب شد، ماده 51 آن بیش از 700 میلیارد تومان بار مالی داشت لذا در سال های اول اجرایی نشد، اما 2 ماه پس از تشکیل دولت یازدهم، این ماده نیز به اجرا درآمد.
به گزارش ایرنا، اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، دی ماه سال 91 بصورت آزمایشی و با تصویب مجلس شورای اسلامی اجرا شد و دی ماه سال جاری نیز مهلت قانونی آن به پایان می رسد.
از آن زمان به بعد تلاش های زیادی برای دائمی شدن این قانون انجام شد و در نهایت در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و شورای نگهبان نیز آن را تایید کرد.
قانون جامع خدمات ایثارگران با 76 ماده و پس از تصویب در مجلس و تایید شورای نگهبان، هم اینک اجرایی شده است.
با این حال، هنوز هم مفاد این قانون مُتقن و مُصرح در باره حق و حقوق ایثارگران نظام اسلامی در برخی از دستگاه های کشور به اجرا درنیامده است.
به گزارش ایرنا، مسئول امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری برای شرکت در نشست مشاوران و ایثارگران منطقه 2 کشور با حضور مشاوران استان های چهارمحال و بختیاری، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و بوشهر به شهرکرد سفر کرده است.
خبرنگار: سمیه پناهنده**انتشار:جهانبخش صفری
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.