معاون توسعه مدیریت سازمان میراث‌فرهنگی‌، صنایع‌دستی و گردشگری از اختصاص یافتن 30 درصد سهم بیمه به هنرمندان و صنعتگران خبر داد.

به گزارش ایلنا، سمیع‌الله حسینی‌ مکارم در افتتاح نمایشگاه صنایع دستی استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تا پیش‌ از این ۱۲ درصد سهم بیمه‌ شوندگان ویژه  هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی و ۸۸ درصد برای قالی‌بافان و بافندگان فرش بود که با تفاهمی که صورت گرفته و  تصویب لایحه ۳۰ درصد سهم بیمه به هنرمندان و صنعتگران اختصاص می‌یابد.

حسینی مکارم با اشاره به رشد 1.5 درصدی صادرات صنایع دستی کشور افزود: ۵۰ هزار صنعتگر و هنرمند صنایع‌ دستی در سراسر کشور بیمه می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: اهتمام به صادرات محصولات صنایع‌دستی از حمایت‌های مهم این بخش برای هنرمندان و صنعتگران به‌ویژه در استان چهارمحال و بختیاری است.

حسینی مکارم اظهارداشت: در ابتدای دولت یازدهم حدود ۱۰۰ میلیون دلار صادرات صنایع‌دستی داشتیم که با صادرات فرش فاصله بسیاری داشت.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث صنایع دستی وگردشگری بیان کرد: حمایت از نمایشگاه‌های محلی‌، منطقه‌ای و ملی از برنامه‌های اصلی است و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری ازجمله زیراندازها و نمد بسیار مورد توجه قرار دارد.

حسینی مکارم با اشاره به اینکه نمایشگاه‌های محلی و منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی در راستای معرفی محصولات صنایع‌دستی به مردم‌، مصرف‌کنندگان و تجار دایر می‌شود ادامه داد:  نمایشگاه منطقه‌ای در استان چهارمحال و بختیاری با محوریت این استان و حضور ۱۰ استان همجوار آن برگزار شده‌ است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.