به گزارش ایرنا، سمیع الله حسینی مکارم چهارشنبه شب در حاشیه برگزاری نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی در شهرکرد در جمع خبرنگاران افزود: لایحه ‌ای تدوین و به مجلس شورای اسلامی ارائه شده که در صورت تصویب 50 هزار هنرمند صنایع دستی که در صف انتظار بیمه هستند، زیر پوشش قرار می گیرند.
وی تصریح کرد: تا پیش‌ از این 12 درصد سهم بیمه‌ شوندگان برای هنرمندان و صنعتگران صنایع ‌دستی و 88 درصد برای قالی‌بافان و بافندگان فرش بود که در تفاهم صورت گرفته و تصویب لایحه 30 درصد سهم بیمه به هنرمندان و صنعتگران اختصاص می‌ یابد.
حسینی مکارم، حمایت از نمایشگاه‌ های محلی‌، منطقه‌ ای و ملی را از برنامه‌های اصلی این سازمان اعلام کرد و گفت: با برپایی نمایشگاه ها زمینه برای معرفی بیش از پیش صنایع دستی و کسب بازار فروش داخلی و خارجی محصولات فراهم می شود.
معاون توسعه مدیریت سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری از رشد 1.5 برابری صادرات محصولات صنایع دستی کشور در دولت یازدهم خبر داد و افزود: صادرات محصولات صنایع دستی در پایان دولت دهم 100 میلیون دلار بود، اما این رقم در دولت یازدهم به 250 میلیون دلار رسید.
حسینی مکارم خاطرنشان کرد: با حمایت از هنرمندان در استانهای مختلف کشور و اعطای تسهیلات برای افزایش اشتغال و رونق کارگاه های تولید صنایع دستی، این رقم در دولت دوازدهم می تواند افزایش یابد.
به گزارش ایرنا، نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی و سوغات محلی با حضور 11 استان کشور روز چهارشنبه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی چهارمحال و بختیاری افتتاح شد.
در این نمایشگاه صنایع دستی هنرمندانی از استانهای اصفهان، قم، مرکزی، خوزستان، فارس، لرستان، کهگلویه و بویراحمد، یزد، همدان، زنجان، چهارمحال و بختیاری در 100 غرفه به نمایش گذاشته شده است.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشار: جهانبخش صفری
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.