به گزارش ایرنا، در متن پیام قاسم سلیمانی دشتکی که نسخه ای از آن روز چهارشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: هفتم تیر سالروز شهادت مظلومانه آیت الله بهشتی و 72 تن از یاران باوفایش در حزب جمهوری اسلامی در سال 1360 خورشیدی به دست منافقان کوردل و یادآور همبستگی، تلاش و ایستادگی ملت بزرگ ایران در برابر نقشه های شوم بدخواهان نظام و برملا شدن چهره منافقان کوردل است.
وی در ادامه این پیام می افزاید: فرازهای تابناک تاریخ پرافتخار ایران اسلامی مرهون ایثار و استقامت ملت مومن، همیشه و سرافرازی است که جان خود را در راه آرمان های الهی نثار کرده تا یادمان رشادت های شان میراث معنوی و پشتوانه ای مستحکم و بی بدیلی از حقیقت و عدالت باشد.
استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه عنوان کرده است: بلند آوازگی این حماسه ها در خاطر قدرشناس ملت، طنینی جاودان دارد و راه پرصلابت شان، شکوهی بی مانند را به ارمغان آورده است.
سلیمانی دشتکی می افزاید: شهید مظلوم آیت الله بهشتی یکی از علما و اساتید برجسته حوزه علمیه و صاحب اندیشه و تفکر در حوزه اخلاق و فقه بود که در عرصه مبارک اقتدار و عزت این ملت غیور، نقشی بی بدیل داشت و حضور او در صحنه های مختلف این انقلاب سترگ، پررنگ و برجسته بود.
در بخش دیگری از این پیام آمده است: این شهید عزیز و والامقام در سال های پیش از پیروزی انقلاب با کلام نافذ خود در آگاهی و هوشیاری آحاد جامعه و تشویق آنان به مبارزه با رژیم ستمشاهی می کوشید تا جایی که رنج زندان و شکنجه دژخیمان رژیم منفور و طاغوتی پهلوی را به جان خرید.
وی در ادامه می افزاید: شهید بهشتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز به عنوان یکی از علمداران فضیلت و بیداری به تبیین اهداف مقدس این انقلاب بزرگ همت گمارد و در این مسیر از آزار نحله های منحرف و نفاق اندیش در امان نبود تا جائی که دشمنان مقدس جمهوری اسلامی وجود نازنین این اندیشمند و مبارز بزرگ و روشنگری های او را مانعی بر سر راه تحقق اهداف پلید خود دیدند.
در بخش پایانی این پیام آمده است: ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله بهشتی و 72 تن از یاران با وفای انقلاب اسلامی به ویژه شهید والامقام رحمن استکی نخستین نماینده مردم شهرستان شهرکرد در مجلس شورای اسلامی تجدید پیمان مردم و مسئولان چهارمحال و بختیاری با آرمان های بزرگ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، مقام معظم رهبری، شهدای گرانقدر اسلام و انقلاب اسلامی را اعلام می داریم.
شهید آیت الله بهشتی به همراه 72 تن از اعضای حزب جمهوری اسلامی هفتم تیر 1360 در بمب گذاری دفتر این حزب به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
در این حادثه شهید رحمن استکی نخستین نماینده مردم شهرستان شهرکرد در مجلس شورای اسلامی نیز به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی**انتشار: جهانبخش صفری
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.