به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از روابط عمومی صنعت ، معدن وتجارت استان ، سید نعیم امامی افزود : پس ازکاهش تعرفه یا عوارض صادرات شمش ،صادرات این محصول هم رونق یافته است و با توجه به اینکه شمش ماده اولیه تولید میلگرد است کارخانه های فولادی مثل صبا فولاد زاگرس برای تامین مواد اولیه با نرخ جدید دچار مشکل شده اند.

وی گفت: کارخانه های شمش کشور با رونق گرفتن صادرات شمش ،حاضرند مواد اولیه کارخانه های داخلی را تا 5 درصد زیر نرخ جهانی تامین کنند اما مدیران بسیاری از واحد های داخلی معتقدند این قیمت مواد اولیه تولید آنها را مقرون به صرفه نمی کند و در صورت افزایش قیمت محصولات فولادی تولید شده از شمش مانند میلگرد بازار داخلی کشش مصرف با نرخ بیشتر را نخواهد داشت.

امامی افزود: نداشتن صرفه اقتصادی برای تولید کنندگان میلگرد با قیمت فعلی مواد اولیه و مقرون به صرفه نبودن فروش داخلی شمش نسبت به صادرات آن ، برای واحد های تولید کننده شمش موضوعیست که برخی کارخانه های کشور را با مشکل مواجه کرده است.

به گفته مسئولان سازمان صنعت،معدن و تجارت هم اکنون در سطح کلان این موضوع در حال تصمیم گیری است اما مشکل موجود بازتاب بازار رقابت جهانی است.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 684025
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.