حسن شمسی پور روز پنجشنبه به مناسبت روز ملی اصناف در گفت وگو با خبرنگار ایرنار اظهار کرد: تجهیز اصناف به صندوق مکانیزه فروش در قالب طرح 'باران' از بهمن ماه سال 94 با هدف محاسبه عادلانه و شفاف مالیات، مطابق برنامه پنجم توسعه و قانون نظام جامع مالیاتی از سوی سازمان امور مالیاتی کشور الزامی شد.
وی با بیان اینکه 30 هزار و170 واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری فعالیت دارد، گفت: هم اینک حدود 34 درصد اصناف استان نیز به ترازوی دیجیتال و 89 درصد واحدها به کارتخوان مجهزند.
شمسی پور تصریح کرد: از ابتدای سال 95 طرح صدور مجوز دخانیات با همکاری مرکز بهداشت و اصناف تنها برای سه گروه اصناف شامل سوپرمارکت، خوار و بارفروشی و عطاری ها که به صورت خرده فروشی سیگار و دخانیات فروش دارند، صادر می شود.
معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: از ابتدای این طرح تاکنون برای 315 مورد اصناف مجوز فروش دخانیات صادر شده است.
اجرای طرح تجهیز اصناف به صندوق مکانیزه فروش، باعث می شود تا شبکه تولید و توزیع کشور از تامین کنندگان و تولیدکنندگان تا آخرین حلقه زنجیره توزیع به صورت مستقیم با یکدیگر مرتبط شده و واسطه های غیرضروری حذف شود و کالا ارزانتر به دست مصرف کننده برسد.
اول تیرماه روز ملی اصناف و آغاز دهه تولید نامگذاری شده است.
خبرنگار: نرگس کریمی**انتشار کننده:محمود رئیسی
2097/7361/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.