به گزارش  خبرگزاری خبرانلاین به نقل ازروابط عمومی دانشگاه شهرکرد ، دکتر محمد فرامرزی در این نشست طی سخنانی گفت: از اهداف دفتر ارتباط با صنعت معدن و تجارت در دانشگاه ها، توسعه ارتباط با جامعه است از وظیفه اصلی دانشگاه را تولید علم جهت رفع مشکلات جامعه برشمرد و رویداد صنعت متنا را یکی از روشهای تبدیل علم به کار آفرینی و حل مشکلات عنوان کرد. معاون پژوهشی دانشگاه شهرکرد در ادامه گفت: طرح متنا طرحی است که با بهترین ایده و خلاقیت مشکلات صنایع داوطلب را بررسی و آنرا حل می کند.

دکتر مجتبی بنیادیان نیز در این نشست به معرفی طرح متنا صنعت پرداخت و گفت : طرح متنا صنعت برگرفته از چهار کلمه مشکل گشایی، توانمندسازی، نوآوری و اقدام می باشد که جهت شناسایی ظرفیت ها و جلب مشارکت و توانمندسازی بنگاه های اقتصادی در محورهای تولید محصول، فروش محصول، راه اندازی و خلق کسب و کار جدید و نوآور متناسب با امکانات بنگاه صورت می پذیرد.

رییس بنیاد ملی نخبگان استان هدف از این رویداد را بهره مندی از ایده استعدادهای برتر جهت رفع مشکلات بخش صنعت دانست.

دکتر بنیادیان در ادامه به تشریح مراحل مختلف این رویداد پرداخت و گفت :در مرحله نخست این رویداد ضمن مشکل یابی از مجموعه های صنعتی، مشکلات و معضلات صنعت دسته بندی شده و با توجه به آنها از اجتماعات نخبگانی کشور جهت شرکت در رویداد و ارائه ایده های خود برای رفع موانع موجود دعوت به عمل خواهد آمد.در مرحله دوم گروه های نخبگانی که در این رویداد شرکت می کنند مورد بررسی قرار گرفته و پس از بررسی رزومه و سوابق در این رویداد پذیرفته شده و در جریان مشکلات حوزه صنعت استان قرار خواهند گرفت.درمرحله سوم که در سه روز اجرا خواهد شد، شرکت کنندگان، داوران و صنعتگران در روز اول ضمن آشنایی با روند رویداد از آموزش های مورد نیاز بهره مند خواهند شد و سپس صنعتگران به بیان مشکلات خود می پردازند. پس از آن تیم های شرکت کننده با همکاری مربیان به طرح ایده های خود در راستای حل مشکلات عنوان شده خواهند پرداخت.

 

در مرحله بعد تیم های شرکت کننده ایده های خود را ارائه کرده و سپس ایده ها توسط تیم داوری مورد ارزیابی قرار گرفته و بهترین ایده ها انتخاب می شوند و از تیم های برتر با اهدای جوایز تقدیر خواهد شد و درپایان تیم های منتخب ضمن حضور در مجموعه صنعتی با مسئولان مجموعه، وارد مذاکره شده تا مقدمات اجرای عملی حل مشکلات انجام شود.

لازم به ذکر است رویداد متنا صنعت از 2 لغایت6 مرداد 1396در دانشگاه شهرکرد برگزار می شود.علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس chbbmn.ir/matna مراجعه نمایند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 673422
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.