هومان خاکپور در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ساعت 3 بامداد روز یکشنبه مامور حفاظتی منابع طبیعی شهرستان لردگان در برخورد با 3 قاچاقچی غیر مجاز زغال و چوب جنگلی ، در درگیری با قاچاقچیان با سلاح سرد مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
وی گفت: این درگیری در روستای 'له‌دراز' بخش پشتکوه میلاس لردگان اتفاق افتاد، که در این درگیری مامور منابع طبیعی از ناحیه گردن و دست راست دچار آسیب دیدگی شد.
خاکپور افزود: مامور منابع طبیعی شهرستان یکی از این متخلفان را با 9 کیسه زغال با بیش از 230 کیلوگرم دستگیر می کند که در هنگام انتقال به اداره منابع طبیعی شهرستان 2 قاچاقچی دیگر راه وی را مسدود می کنند و متخلفی که دستگیر شده بود با سلاح سرد مامور حفاظتی را مصدوم می کند.
وی از انجام عمل جراحی بر روی دست این مامور خبر داد وگفت: هم اینک حال عمومی مامور حفاظت منابع طبیعی خوب است.
خاکپور به متواری شدن 3 قاچاقچی زغال و چوب جنگلی در این درگیری اشاره کرد و گفت: هر 3 قاچاقچی شناسایی شدند و دادستان شهرستان حکم دستگیری این قاچاقچیان را صادر کرده است.
به گفته وی، قاچاق زغال و چوب همه ساله خسارتهای زیادی را به منابع طبیعی و محیط زیست استان وارد می کند و تعدادی از محیط بانان و ماموران منابع طبیعی به منظور مقابله با این سوداگران سیاه آسیب می بینند.
خاکپور به فرهنگ سازی از سوی ائمه جمعه، مسوولان فرهنگی و نخبگان اجتماعی و بزرگان محلی در زمینه مقابله با قاچاق چوب و زغال تاکید کرد و گفت: با گسترش مشاغل سمت در مناطق روستایی در زمینه قاچاق چوب و زغال جلوگیری شود.
به گزارش ایرنا، جنگل های زاگرس در چهارمحال وبختیاری در سال های اخیر با عوامل تخریب روبه بوده است و تهیه زغال و قاچاق چوب درختان جنگل های زاگرس از عوامل اصلی و تشدید کننده تخریب این منابع به شمار می‏‎رود.
حدود یک میلیون و 400 هزار هکتار از مساحت چهارمحال و بختیاری معادل 86.4 درصد عرصه منابع ملی شامل جنگل و مرتع است که از این میزان حدود 307 هزار هکتار را پوشش جنگلی تشکیل می دهد.
خبرنگار:سمیه پناهنده**انتشار دهنده:محمود رئیسی
7360/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.