به گزارش ایرنا، فاطمه دوستی روز یکشنبه در آئین افتتاحیه طرح 'آموزشی خودمراقبتی و ارایه خدمات نوین سلامت ویژه زنان شاغل چهارمحال و بختیاری' تاکید کرد: از مجموع 12 هزار بیمار دیابتی شناسایی شده در استان 8 هزار نفر از بانوان و بقیه از آقایان است.
وی با اشاره به شناسایی 33 هزار و 700 بیمار فشار خون بالا در چهارمحال و بختیاری افزود: از این تعداد 23 هزار و 800 نفر برابر 70.6 درصد مربوط به زنان و بقیه مربوط به مردان است.
دوستی تصریح کرد: به همین منظور کارگاه آموزشی دو روزه خودمراقبتی زنان شاغل ویژه رابطان بانوان ادارات کل چهارمحال و بختیاری برگزار و در آن شامل دیابت، فشار خون، سرطان های زنان، خطرسنجی بیماری های قلبی و عروقی بررسی می شود.
وی یادآور شد: جامعه آماری و مورد مطالعه در این طرح شامل تمامی زنان شاغل 30 تا 59 ساله دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری است.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: طرح خودمراقبتی زنان با هدف توسعه سلامت و ارتقای سطح پیشگیری در سلامت زنان و تحت راهبرد تمرکز بر پیشگیری از بیماری و کنترل و مدیریت عوامل خطر سلامت زنان انجام می شود.
وی اجرای این طرح را شامل سه مرحله دانست و گفت: مرحله نخست طرح ویژه رابطان بانوان دستگاه های اجرایی شهرستان شهرکرد، مرحله دوم ویژه تمامی زنان شاغل متقاضی در دستگاه های اجرایی و مرحله سوم ویژه معرفی زنان شرکت کننده در دوره ها به 19 پایگاه سلامت تحت پوشش مراکز خدمات جامع سلامت شهرکرد پس از برگزاری دوره های آموزشی و براساس برنامه زمانبندی مشخص است.
دوستی تاکید کرد: افزایش سلامت جسمانی زنان، کنترل سرطان های خاص زنان، پیشگیری و شناسایی زودرس بیماری ها، شناسایی ریسک فاکتور بیماری های غیرواگیر، ارتقای سطح آگاهی زنان شاغل، آموزش خودمراقبتی از انواع بیماری ها و سلامت زنان از مهمترین اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی محسوب می شود.
وی افزود: در کارگاه آموزشی خودمراقبتی زنان شاغل ویژه رابطان بانوان ادارات کل چهارمحال و بختیاری برگزاری کارگاه های آموزشی خودمراقبتی دیابت، فشار خون، چربی خون بالا، خودمراقبتی، آسیب های خانواده، روانشناسی، نشاط اجتماعی و ارائه خدمات نوین سلامت میانسالان نیز دنبال می شود.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای بیش از 900هزار نفر جمعیت است که نیمی از این جمعیت را بانوان تشکیل می دهند.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی
7362
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.