به گزارش ایرنا، نادر رمضان خواه روز شنبه در پایان نخستین جشن گلریزان ویژه جامعه دانشگاهی و فرهیختگان در دانشگاه آزاد واحد شهرکرد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اینک بیش از 15هزار زندانی جرائم غیر عمد در زندان های کشور در حال تحمل حبس هستند.
وی گفت: از سال 66 تاکنون به منظور حمایت از زندانیان جرائم غیرعمد جشن های گلریزان در سراسر کشور برگزار می شود که تاکنون بیش از 103 هزار زندانی جرائم غیر عمد با کمک خیران و ستاد دیه آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.
وی با اشاره به اینکه آزادی زندانیان با بدهی مالی کم یکی از اولویتهای ستاد دیه کشور است اظهار کرد: از سال گذشته طبق مصوبه هیات مدیره ستاد دیه کشور مبنی بر فوریت پرداخت تسهیلات برای آزادی محکومان غیرعمد تا سقف 220 میلیون ریال بدهی این مصوبه در قالب طرح بهار انقلاب تا بهار طبیعت در سراسر کشور اجرا شد.
رمضان خواه افزود: طبق این مصوبه مبلغ بدهی محکومان جرائم غیرعمد که کمتر از 220 میلیون ریال بدهی است با اولویت از طریق پرداخت تسهیلات تامین می شود که تا کنون بیش از 420 میلیارد ریال از بدهی این زندانیان پرداخت و تعداد زیادی زندانی آزاد شدند.
وی تاکید کرد: مصوبه اخیر هیات مدیره ستاد دیه کشور بجز زندانیان ناتوان در تامین مهریه، تمامی محکومان جرائم غیرعمد را شامل می شود که در قالب این طرح 66 زندانی جرائم غیر عمد از استان چهارمحال وبختیاری به ستاد دیه معرفی شدند که از این تعداد 32زندانی واجد شرایط بودند.
به گفته وی ، معرفی زندانیان بدهکار زیر 220 میلیون ریال تا پایان ماه مبارک رمضان به ستاد دیه کشور تمدید شده است.
نماینده ستاد دیه کشور در ادامه به تصویب قانون جدید بیمه اجباری شخص ثالث در سال گذشته اشاره کرد و گفت: با تصویب این قانون آمار زندانیان تصادفات رانندگی کاهش پیدا کرده است.
رمضان خواه با بیان اینکه اگر قانون بیمه شخص ثالث اصلاح و اجرا نمی‌شد، در زمان حاضر بیش از 300 هزار راننده در زندان وجود داشت ، افزود: هم اینک 800 راننده در زندان هستند که این تعداد به دلیل نداشتن بیمه شخص ثالث و یا مشکل در گواهینامه در زندان تحمل حبس می کنند.
همزمان با سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) نخستین جشن گلریزان ویژه جامعه دانشگاهی و فرهیختگان به منظور کمک به خانواده زندانیان جرائم غیر عمد روز شنبه در دانشگاه آزاد واحد شهرکرد برگزار شد.
خبرنگار: سمیه پناهنده**انتشار دهنده:محمود رئیسی
7360/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.