به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام شامگاه چهارشنبه در شورای سیاستگذاری امور مساجد چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: طرح پیوند جوانان و مساجد در این استان بسیار ارزشمند است و فعال شدن مدیران دستگاه های اجرایی در این حوزه ضروری است.
وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، اوقاف و امور خیریه و کانون های فرهنگی هنری مساجد در راستای تقویت طرح پیوند جوانان و مساجد بیشتر بکوشند.
نکونام تصریح کرد: هم اینک حضور جوانان در مساجد و ارتباط قوی بین آنان قابل احساس و شایسته تجلیل است.
وی یادآور شد: نداشتن روحانی و امام جماعت درچهارمحال و بختیاری از مهمترین علت های خالی بودن مساجد محسوب می شود.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد اظهار کرد: بارها تذکر داده ام که باید به این مهم توجه ویژه شود.
وی گفت: به همین علت مرکز علمی پژوهشی حوزوی تا پائیز امسال به مجموعه فرهنگی مصلای بزرگ امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری افزوده می شود.
نکونام تاکید کرد: تا 5 سال آینده 150 طلبه به مجموع طلبه های چهارمحال و بختیاری اضافه خواهد شد.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: 2 میلیارد ریال برای ساخت و نصب گنبد مسجد محله 36 شهرک منظریه شهرکرد اختصاص یافت.
قاسم سلیمانی دشتکی تصریح کرد:برای احداث مسجد در سایت های مسکن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر زیر پوشش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 20 میلیارد ریال نیاز است.
وی یادآور شد: از این مبلغ وزیر راه و شهرسازی تاکنون برای احداث مسجد سایت های مسکن مهر لردگان، فرادنبه و شلمزار اختصاص داده است.
وی اظهار کرد: به منظور تامین نیاز اعتبار مورد نیازبرای احداث مسجد در بقیه شهرهای زیر 25 هزار نفر زیر پوشش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رایزنی ها و پیگیری ها در سطح ملی انجام می شود.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری نزدیک به یک هزار مسجد در نقاط مختلف استان دارد و توسعه مساجد در روستا و شهرهای استان ضروری است.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی**انتشار دهنده: محمود رئیسی
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.